نصرت الله انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرحله از اردوی آمادگی که از روز جمعه /15 اردیبهشت جاری/ آغاز شده و تا پنجشنبه نیز جریان خواهد داشت 17 ورزشکار از استان های قم، آذربایجانشرقی، اصفهان، تهران و زنجان حضور دارند.
وی با بیان اینکه 'حامد عرب' به عنوان مربی، ورزشکاران حاضر را تمرین می دهد اظهارکرد: این ورزشکاران روزانه به مدت هفت ساعت (چهار ساعت صبح و سه ساعت بعدازظهر) تمرین می کنند که این تمرینات نیز به خاطر ارتقا سطح آمادگی جسمانی و هماهنگی هرچه بهتر و بیشتر تکینک و تاکتیک ملی پوشان صورت می گیرد.
انصاری، یادآور شد: این ورزشکاران ملی پوش با همکاری خوب و نزدیک مسئولان ورزش این استان و مدیر پایگاه قهرمانی زنجان در سالن شش هزار نفری امام خمینی (ره) و پایگاه ورزش قهرمانی، تمرین می کنند.
وی افزود: این اردوها که در چهار مرحله با هدف انتخاب ورزشکاران برتر و شایسته جهت اعزام به مسابقات کاپ آسیایی که از 8تا 16 تیر در تایلند برگزار خواهد شد، برپا می شود.
انصاری با بیان اینکه قریب سه نفر از ورزشکاران حاضر در اردوی زنجان نیز خط خواهند خورد تصریح کرد: احتمال اینکه مرحله سوم اردوی آمادگی تیم ملی به خاطر دانشجو و محصل بودن ورزشکاران و همزمانی با برگزاری امتحانات لغو شود وجود دارد.
سرپرست و سرمربی بدنساز تیم ملی فلوربال مردان ایران گفت: با توجه به شرجی بودن آب و هوا کشور تایلند، پیش بینی این است که اردوی پایانی در یکی از استانهای جنوبی یا شمالی کشور برگزار شود و برای تعیین محل اردو، رایزنی می شود.
انصاری یادآور شد: مرحله نخست اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی فلوربال مردان بزرگسال ایران از 25 تا 30 فروردین امسال با حضور 25 ورزشکار منتخب در استان مرکزی (اراک) برگزار شد و در پایان 17 نفر به اردوی زنجان راه یافته و هشت نفر نیز خط خوردند.
وی افزود: انجمن فلوربال ایران به لحاظ مالی سخت در مضیقه است و به همین منظور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی کشور به دنبال تامین منابع مالی است.
انصاری اظهار کرد: اگر منابع مالی اجازه دهد به حتم ورزشکاران بیشتری به مسابقات کاپ آسیایی تایلند اعزام خواهند شد چراکه در تعویض ورزشکاران برای حضور در میدان مسابقه هیچ محدودیتی نیست و از سویی رقابت های تایلند محل مناسبی برای کسب تجربه است که باید نهایت استفاده را کرد.
وی که به عنوان رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان کشور نیز می باشد گفت: در معیت معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از پایگاه قهرمانی ورزش زنجان نیز بازدید به عمل آمد و از نزدیک فعالیت ها رصد شد که نظم و انضباط حاکم در این محل، قابل تقدیر و تحسین است.
به گزارش ایرنا، ورزش فلوربال به طور رسمی در تاریخ 19 اردیبهشت 89 از سوی سازمان تربیت بدنی وقت به رسمیت شناخته شد و این ورزش از هاکی روی یخ مشتق شده و از نظر قوانین و مقررات نیز همانند هاکی روی یخ است.
این بازی شباهت های بسیاری با هندبال، بسکتبال، هاکی در سالن و هاکی روی چمن دارد و در زمینی پوشیده از پارکت یا کفپوش، به ابعاد 40×20 متر برگزار می شود.
هر تیم شامل پنج بازیکن و یک دروازه بان است و برعکس هاکی های هم خانواده اش، دروازه بان بدون چوپ دروازه بانی می کند و ابعاد دروازه نیز 160×115 سانتیمتر است و در سه ست 20 دقیقه ای که بین هر ست 10 دقیقه استراحت وجود دارد، بازی ها انجام می شود.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.