سید نجم الدین صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین خواسته (مانند: توقیف اموال فوری)، تامین دلیل (مانند: اعلام نظرات کارشناسی در تصادف)، گواهی حصر وراثت و مطالبه نفقه نیز پس از مطالبه وجه چک، بیشترین میزان موضوع شکایت مردم به این شورا است.
معاون دادگستری زنجان با بیان اینکه در 30 روز ابتدایی امسال بیش از چهار هزار و 200 فقره پرونده وارده داشتیم، گفت: میزان پرونده های مختومه در این مدت سه هزار و 779 فقره در سطح استان بوده است.
صفوی با بیان اینکه تعداد پرونده های وارده در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار فقره بوده است، تصریح کرد: در همین مدت بیش از چهار هزار و 500 فقره پرونده مختومه شده است.
وی با اشاره به ضرورت افزایش فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه، افزود: از تعداد نزدیک به 2 هزار فقره پرونده مربوط با موضوع صلح و سازش در سال جاری، 49 درصد از پرونده ها منجر به سازش گردید.
معاون دادگستری زنجان اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته 41 درصد از پرونده ها منجر به سازش شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 71 هزار پرونده طی سال 95 به شورای حل اختلاف استان زنجان وارد و بیش از 70 هزار پرونده مختومه شده است.
همچنین طی سال گذشته تعداد 29 هزار و 572 پرونده مربوط به صلح و سازش در این شورا بررسی و مختومه شدند.
معاون دادگستری زنجان تعداد شعبه های شهری را 64 شعبه عنوان کرد و گفت: تعداد 489 شعبه در روستاها وجود دارد و در صورت نیاز هر حوزه ای، می توانیم شعبه جدید ایجاد کنیم.
صفوی با تبیین خدمات گسترده دستگاه قضایی به مردم، خاطرنشان کرد: در مجموع این شورا توانسته است خدمات خوبی در راستای برقراری عدالت ارائه دهد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.