ناصر مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال گذشته چهار رسانه جدید در استان مجوز فعالیت گرفتند، افزود: فعالیت نشریات و پایگاه‌های خبری از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور رصد می‌شود و در این مدت، ٦ نشریه در استان به دلیل عدم انتشار منظم، مشمول ماده ١٦ شده و پروانه صاحب امتیاز آن ها لغو شد.
وی اظهار کرد: از 52 نشریه و رسانه دارای مجوز فعالیت در استان، 45 مورد به صورت مکتوب منتشر می شوند و هفت رسانه و پایگاه خبری دیگر نیز مجوز فعالیت در فضای مجازی دارند.
مقدم به کوتاه شدن روند اعطای مجوز برای انجام فعالیت های رسانه ای اشاره کرد و گفت: در گذشته موضوع اعطای مجوز مثل دیگر موارد دیگر، جنبه انحصاری پیدا کرده بود ولی در زمان حاضر ثبت درخواست متقاضیان به صورت جامع و یکپارچه از طریق سامانه http://www.e-rasaneh.ir/ انجام و بررسی و اعلام نتیجه خواست ها نیز با طی روند معمول اداری ظرف مدت سه تا چهار ماه به متقاضیان اعلام می شود.
وی برگزاری جشنواره استانی مطبوعات و خبرگزاری ها و دایر کردن دوره های مقدماتی و پیشرفته خبرنگاری در هر سال را از گامهای ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ارتقای کیفیت فعالیت های رسانه های در استان برشمرد و افزود: در مجموع در زمان حاضر شرایط مطلوبی بر حوزه مطبوعات و فعالیت های رسانه ای در استان حاکم است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.