حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان بارندگی طی مدت یاد شده در این استان به طور مشترک به شهرهای ابهر و خرمدره به میزان 304 میلی متر اختصاص دارد که نسبت به میانگین بلند مدت 15 درصد افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی ندارد.
وی اظهار کرد: کمترین میزان بارش نیز از طارم با 187 میلی متر بارش گزارش ثبت شد که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت و سال گذشته به ترتیب 30 و 32 درصد کاهش نشان می دهد.
سلطانی افزود: بر این اساس میانگین بارش های قیدار نیز به میزان 291.9 دهم میلی متر گزارش شد که نسبت به میانگین بلند مدت 1.5 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش نشان می دهد.
وی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده در شهر زنجان نیز 206.8 میلی متر بارش ثبت شد که نسبت به میانیگن بلند مدت و سال گذشته به ترتیب 21 و 26 درصد کاهش دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: ماهنشان طی مدت یاد شده 213 میلی متر بارش داشت که نسبت به میانگین بلند مدت 11 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش نشان می دهد.
وی همچنین وضعیت جوی امروز/یکشنبه / این استان را قسمتی ابری و با وزش باد شدید از بعد از ظهر اعلام کرد و گفت: احتمال وقوع بارش های رگباری و محلی از عصر امروز وجود دارد.
سلطانی خاطرنشان کرد: خنک ترین و گرم ترین شهرهای این استان طی 24 ساعت گذشته قیدار با هشت و آب بر 28 درجه بالای صفر ذکر کرد و گفت که دمای فعلی شهر زنجان 14 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش نشان می دهد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.