رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: تامین مواد اولیه مهمترین دغدغه سرب و روی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یوسف مرادلو شامگاه امروز  در حاشیه مراسم بزرگداشت پیشکسوتان صنعت سرب و روی ایران در جمع خبرنگاران، با اشاره به عدم عدالت و،  وجود تبعیض و رفتارهای نا عادلانه و سازمان یافته در زمینه تهیه و تامین مواد اولیه در صنعت سرب و روی ایران،  اظهار داشت: افرادی سالهای سال برای صنعت سرب و روی ایران زحمت کشیده اند و مسئولین به جای شعار باید عملگرا باشند .

مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان با بیان اینکه تعیین‌کننده‌ترین ابزار صنعت سرب و روی ایران رعایت حق و حقوق در راستای تولید و اشتغال است، افزود: روزهای سخت خواهد گذشت و هر آنچه که می گذرد در خاطره ها خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه مدیر و مسئول هر مجموعه، سازمان و نهادی باید سعی و اهتمام در تلاش ماندگار و پایداری واحدهای صنعتی داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر فعالان واقعی صنعت سرب و روی مواد اولیه خود را از بازارهای  سختی تامین می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران بر گزاری جلسات پرسش و پاسخ را در راستای تقویت واحدهای تولیدی را دارای نقش موثر دانست و گفت: در سال‌های اخیر شاهد ارزآوری مطلوب این صنعت بودیم.

مرادلو، با بیان اینکه صنعت سرب و روی درحالت عادی می‌تواند نزدیک به 2 میلیارد ارز آوری داشته باشد ، خاطر نشان شد: در حال حاضر شاهد صاد رات بیش از 100 هزار تنی این محصول از استان هستیم.

مدیر عامل گروه صنعتی خالص‌سازان روی زنجان با اشاره به اهمیت این صنعت در چرخه اقتصادی استان، یادآورشد: سال 94 سال سخت صنعت سرب و روی بود که قیمت جهانی آن ثابت ماند .

وی همچنین خبر از اشتغال 30 هزار نفری در صنعت سرب و روی کشور داد و گفت: دارای ظرفیتهای مطلوب دراین زمینه هستیم.

مرادلو با اشاره به عدم تعدیل نیرو در این صنعت، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری شاهد وضعیت صنعت سرب و روی مناسب باشیم.

وی فعالیت صنایع  سرب و روی استان را در سطح کشور و جهان  مهم ارزیابی کرد و گفت:  معدن انگوران و شرکت کالسمین نقش اساسی در صنعت سرب و روی ایران و منطقه داشته است.

مرادلو،  پیشکسوتان این مجموعه از صنعت استان را در بنیانگذاری تولید روی دارای نقش اساسی عنوان کرد و گفت: امروزه این صنعت دارای صادارت به کل دنیاست .

وی، دربخشی از سخنان خود، با اشاره به فعالیت تعداد کثیری از مردم دراین صنعت گفت: درصدد تقویت واحد های تولیدی با مساعدت مسئولان هستیم.

مرادلو، اشتغالزایی این صنعت را در استان حائز اهمیت برشمرد و گفت: امروزه در اقصا نقاط دنیا زنجان باعنوان صنعت سرب و روی شناخته شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان، در این خصوص ادامه داد: مسئولین امروز باید بدون نگاه تبعیض آمیز کارهای خلاقانه در این زمینه انجام  دهند.

مرادلو، به تعداد بیش ار 100واحد تولیدی فعال با افراد متخصص با دانش فنی روز دنیا ، اشاره کرد و یادآورشد: این اقدامات مرهون  پیشکسوتان و پیشتازان این صنعت در استان و کشور بوده است.

وی، با اشاره به بهره های مادی و معنوی  این افراد فعال درعرصه صنعت سرب و روی ایران، ابراز امیدواری کرد: شاهد پیشرفت بیش از پیش دراین صنعت مهم کشور باشیم.

در پایان این مراسم بیش از 100 نفر از پیشکسوت صنعت سرب و روی ایران به همت گروه صنعتی خالص سازان روی و دانشگاه زنجان تجلیل شد.

اسامی تعدادی از این افراد پیشکسوت برگزیده صنعت سرب و روی ایران عبارتند بودند: سید حسین معراجی، بوغوسیان، بهرام بهادری، جواد مقدم، مدیر تحقیق و توسعه شرکت خالص‌سازان روی زنجان و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان، داود مرادخانی، علی رمضانی.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.