منصور قمشه روز چهارشنبه در زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از نکات برجسته در برنامه ششم توسعه و برش آن در بودجه سال 96 نیز که توسط نمایدگان خانه ملت تصویب و توسط دولت نیز مورد حمایت جدی قرار گرفت، بحث استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای اشتغالزایی خانواده های تحت پوشش است.
وی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه ای که با بانک مرکزی منعقد خواهد شد، شمار افراد برخوردار از تسهیلات قرض الحسنه نیز اعلام خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: هدف اصلی این نهاد توانمند سازی و اشتغالزایی خانواده های تحت پوشش در کنار اقدامات معیشتی، فرهنگی ، مسکن است و کمیته امداد تلاش دارد خانواده ها را به سمت اشتغال موثر سوق دهد.
وی اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور تکالیفی برای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش بینش شده که از آن جمله هر سال 10 درصد خانوادهها در مسیر توانمندسازی از زیر پوشش خارج شوند.
این مسئول ادامه داد: همراهی نمایندگان و دولت موجب شد مصوبات بسیار موثر و مفیدی در برنامه ششم توسعه کشور در زمینه های توانمند سازی و معیشتی حاصل شود.
** افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد از فروردین امسال
قمشه افزود: یکی از اقدامات برجسته دیگر برنامه ششم توسعه افزایش مستمری خانواده های تحت حمایت این نهاد است که حداقل 20 درصد متوسط حقوق کار مورد تصویب قرار گرفت.
وی اظهار کرد: این اقدام از فروردین امسال انجام شد، البته قانون برنامه ششم توسعه ماده 79 تصریح می کند، که این پرداخت از جانب دستگاه های مسئول متولی امر، کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام گیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امداد امام (ره) تصریح کرد: بر این اساس افزایش مستمری از فروردین امسال از سوی سازمان هدفمند کردن یارانه ها واریز شد که پس از اعلام تطابق خانواده ها انجام شده است.
به گفته این مسئول ، کمیته امداد مذاکراتی را با سازمان هدفمند سازی یارانه ها انجام داده و قول مساعد داده که از ماه آینده این قانون اجرایی می شود.

*** پارسال 125 هزار خانوار کمیته امداد خودکفا شدند
قمشه افزود: پارسال و با اقدامات انجام گرفته 125 هزار خانوار به خودکفایی رسیدند و علاوه بر آن نیز 300 هزار خانوار نیز آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته این نهاد در حوزه اشتغال کشور رتبه برتر کشوری را دارد و تلاش در حفظ کرامت خانواده های تحت پوش را دارد.
این مسئول ادامه داد: این نهاد تلاش دارد در سال جاری با توجه به نام گذاری سال به ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال 'در راستای تحقق این امر اقدامات موثر تری را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته شمار خانواده های تحت پوشش این نهاد یک میلیون و 800 هزار خانوار بود که با توانمد سازی و اشتغالزایی آنها امسال این رقم به یک میلیون و 600 هزار خانوار رسیده است.
به گفته این مسئول ، در سال گذشته 72 هزار اقدام حقوقی توسط کمیته امداد ارائه شده است.
معاون حقوقی و ا مور مجلس کمیته امداد امام (ره) یاد آور شد: با تشکیل 300 میز خدمت در دفاتر کمیته امداد ، بیش از 34 هزار فقره مشاوره حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.