غلامحسین جمیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به امضای تفاهنامه همکاری در راستای راهبری و پشتیبانی از تاسیس شرکت هلدینگ کشاورزی زنجان در محل اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بسیج اقتصادی اشاره کرد.
وی یادآورشد: امسال یکی از محوری ترین برنامه های اتاق بازرگانی، فعال سازی بخش کشاورزی است.
جمیلی اظهار کرد: یکی از مشکلات بخش کشاورزی این استان، نبود برنامه برای تولید محصول و عرضه آن در بازارهای داخلی و بین المللی است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، مشخص شد که نبود دسترسی و ارتباط بخش کشاورزی با بازارهای جهانی، این حوزه را با مشکل صادرات مواجه کرده است.
وی خاطر نشان کرد: به تبع دسترسی نداشتن بخش کشاورزی به بازارهای جهانی، این حوزه موفق به ایجاد ارزش افزوده بالا و بهره گیری از مزایای صادرات محصول نمی شد.
جمیلی ادامه داد: از سوی دیگر، صادرکنندگان این بخش هم بدون برنامه و چشم انداز، وارد یک فرایند تجاری می شدند، در حالی که از برنامه تولیدی کشاورزان طی سال های آتی مطلع نبودند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: همین مساله موجب شد تا هلدینیگی تاسیس شود که از ابتدای تولید تا زمان ورود محصول به بازارهای داخلی و خارجی را در قالب یک شرکت مستقل برنامه ریزی و مدیریت کند.
وی اضافه کرد: این هلدینگ می تواند با سرمایه گذاری، روند تولید و عرضه محصولات کشاورزی این استان را ساماندهی کند.
جمیلی ابراز کرد: برای راه اندازی این هلدینگ تمام تشکل ها و افراد موثر در خدمت رسانی به بخش کشاورزی گرد هم آمده اند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: تمام افراد علاقه مند و فعالان بخش کشاورزی می توانند روز شنبه 16 اردیبهشت در مجمع عمومی این هلدینگ برای انتخاب نخستین هیات رییسه آن حضور داشته باشند.
وی افزود: کسانی که علاقه مند به حضور در هیات رییسه هستند هم می توانند پیش از برگزاری مجمع عمومی در اتاق بازرگانی ثبت نام کنند.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.