داود کارگرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت کالاهای تولید داخل باید روز به روز افزایش یابد و به حد مطلوب برسد استقبال مردم از کالای خارجی و قاچاق به مراتب کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: بسیاری از کالاهای ساخت داخل، از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و حتی در بسیاری از موارد با کالاهای مشابه خارجی رقابت می کنند.
کارگرزاده افزود: با خرید کالاهای ساخت داخل، زمینه توسعه کسب و کار و اشتغال فراهم می شود و از سوی دیگر می توان از صاحبان صنعت و تولید، درخواست کرد، نسبت به افزایش کیفیت تولیدات برای صادرات محور کردن محصولات اقدام کنند.
وی بیان کرد: موضوعی که باید به آن توجه کرد، این است که اگر کالاها در شان و منزلت مردم تولید شود، مردم استقبال بیشتری خواهند کرد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان ادامه داد: تدوین استانداردهای ملی جدید و تجدید نظر در استانداردهای ملی کیفیت کالاها و خدمات این روند را بیش از گذشته بهبود می دهد.
وی ابراز کرد: رویکرد سازمان ملی استاندارد ایران در افق 1404، تولید و مبادله هر نوع کالا و خدمات مطابق با استاندارد است، یعنی هر کالایی که تولید می شود، باید به پیوست یک استاندارد باشد.
کارگرزاده افزود: به عبارتی دیگر در آینده نزدیک، شاهد تولید کالا و ارائه خدمت با یک استاندارد خواهیم بود که اغلب این استانداردها بر اساس خود اظهاری خواهد بود و مردم، نقش کلیدی در کنترل کالاهای با استاندارد خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: نقش سازمان های همکار، از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان، بیش از بیش فعال شده و حامی مردم خواهد بود که تولید کننده و توزیع کننده را وادار به تولید و توزیع کالا، با ویژگی ها و شاخص های استاندارد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری سال 96، ر' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری کردند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.