به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در آیین گرامی داشت روز معلم در استان زنجان، با بیان اینکه باید همه مسئولان و مردم منزلت معلمان را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: نباید تحت هیچ شرایطی منزلت فرهنگیان خدشه دار شده و این منزلت ابتدا باید توسط خود معلمان حفظ شود.
این مسئول اظهار کرد: امر آموزش، مسئولیت سنگینی است که فرد با انتخاب شغل معلمی، بر دوشش نهاده می شود؛ معلم هدایت می کندف اما گمراه نمی کند، این قشر در بیداری جامعه رسالت سنگینی دارد.
استاندار زنجان با اشاره به لزوم اجرای حقوق شهروندی، گفت: مردم بدانند در این حقوق همه از حقوق یکسانی برخوردارند و این حقی است که در قانون نیز به آن اشاره شده است.
درویش امیری با بیان اینکه تمام رفتار و گفتار شهید مطهری تعلیم و تربیت بود، تصریح کرد: معلمان باید به خود افتخار کنند که از ابتدا تا انتهای مدت معلمی، خدمت به جامعه را بر عهده دارند.
استاندار زنجان با اشاره به اهمیت تعلیم در اموزه های اسلامی، افزود: کار معلمی کار بسیار پر مسئولیت و خطیری است که نباید به عنوان یک شغل به آن نگریسته شود.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در کشور، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یعنی ایستادگی در برابر دشمنان، زنده نگه داشتن راه شهدا، تودهنی زدن به آل سعود و رژیم اشغالگر قدس و جبهه استکبار و حاصل این مشارکت تداوم نظام جمهوری اسلامی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این آیین گفت : حفظ جایگاه ، منزلت اجتماعی و معیشت از موولفه اساسی به عنوان مطالبات معلمان در جامعه بشمار می رود.
مرتضی تمجیدی افزود: دانش آموزان توانمند حاصل زحمات چندین ساله معلمان توانمند هستند و این تربیت ارزش بسیاری در روند توسعه کشور دارد.
وی با تاکید بر پیگیری حقوق معلمان، گفت: راه اندازی مجدد تشکل های صنفی معلمان در سطح استان اجازه سودجویی برخی از افراد را نخواهد داد.
تمجیدی با بیان اینکه معلمان علی رغم مشکلات فراوان متعهد به کار و تربیت هستند، اضافه کرد: آموزش و پرورش تنها کانال رشد و توسعه هر کشوری به شمار می رود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان موولفه های پیشرفت یک کشور در همه محورهای توسعه، یادآور شد: اگر خواهان پیشرفت باشیم باید معلمان در صدر توجهات و برنامه ریزی ها قرار داده شوند، تا آینده روشنی برای جامعه رقم بخورد.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.