به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در نشست با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: امروز روح حاکم بر دولت و مدیریت کشور، تکیه بر بخش خصوصی دارد و این امر، فرصتی برای فعالیت و پویایی بخش خصوصی در نظام را فراهم کرده است.
وی توجه به توانمندی و دانش فنی نیروهای متخصص داخلی را از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: باید در راستای پیروی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به منظور نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، زمینه رشد توانمندی های داخلی فراهم گردد.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه توجه به بخش خصوصی و بهره مندی از ظرفیت های این حوزه به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد، ادامه داد: این توافق در مدیریت کشور ایجاد شده که باید با تکیه بر توان بخش خصوصی، وضعیت کنونی کشور را ارتقاء بخشید.
مدیر عالی اجرایی استان اظهار کرد: بر اساس نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه تولید، اجرای طرح رونق و ایجاد ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید در استان های کشور آغاز شد.
وی به رفع منازعات ۱۰ ساله بیش از ۱۰۹۵ واحد تولیدی و صنعتی استان زنجان با امور مالیاتی استان، سازمان تامین اجتماعی و شبکه بانکی از طریق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان از جرائم مالیاتی، بیمه ای و بانکی واحدهای تولیدی استان بخشوده شده و ۳۸۵ میلیارد تومان از معوقات آنها به مدت ۲ تا ۳ سال تقسیط شده است.
درویش امیری از پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در استان خبر داد و گفت: در طول سال گذشته از بیش از ۸ هزار شغل متزلزل در واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان صیانت شده و ۵ هزار شغل جدید نیز ایجاد شده است.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ۲۵۰۰ شغل خانگی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان ایجاد شده و برای رونق ۱۵۰۰ شغل نیز تسهیلات ارزان قیمت از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه درآمد کشور از محل فروش نفت، دریافت مالیات، صادرات غیر نفتی و فروش خدمات تامین می شود، یادآور شد: تحمیل بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه جاری و استمرار پرداخت ۵۴ میلیارد تومان یارانه، شرایط را برای افزایش اشتغال و تولید در کشور و استان دشوار می سازد.
وی با اشاره به اینکه کارفرمایان باید کارگران را به منزله عائله خود بدانند، اظهار کرد: کارفرمایان با استفاده از سرمایه های خود، سرپناه و محل درآمد برای کارگران فراهم نموده اند، لذا باید کارگران را به منزله عائله خود بدانند و دلسوزانه در راستای تولید و اشتغال گام بردارند.
مدیر عالی اجرایی استان در ادامه به دستاوردهای کشور در طول اجرای ۵ برنامه توسعه در طول ۸ دولت در کشور و استان زنجان اشاره کرد و گفت: ایجاد ۷ دانشکده پزشکی پویا و فعال به همت مسئولان و خیرین حوزه سلامت که از افتخارات استان به شمار می رود، در کنار ارتقاء سرمایه گذاری صنعتی و معدنی به میزان ۵۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵، تنها بخشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در استان زنجان می باشد.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حق قانونی مردم در انتخاب رئیس جمهور برای اداره کشور، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و روستا برای مدیریت شهرها و مناطق روستایی، تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور در عرصه های بین المللی و منطقه ای، تمامی مردم دنیا به میزان مشارکت ایرانیان در انتخاب رئیس جمهور چشم دوخته اند.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634768
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.