به گزارش خبرآنلاین؛ طاهر موهبتی در افتتاحیه نشست اعضای هیات امنای دانشگاه‌ های علوم پزشکی منطقه شش آمایش کلان کشور در استان زنجان اظهار کرد: در حوزه برنامه عملیاتی باید دقت شود در سالجاری که نخستین سال برنامه ششم توسعه کشور بوده، برنامه عملیاتی حوزه بهداشت و درمان در سالجاری اهمیت زیادی دارد.
این مقام مسئول از پیش بینی رشد هشت درصدی اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه خبر داد و یادآور شد: برای تحقق این عدد میزان بهره وری 2.8 درصد پیش بینی شده است. البته بهره وری بدون برنامه میسر نمی شود و باید ساز و کار افزایش این بهره وری مشخص باشد.
وی ضرورت اجرای برنامه های عملیاتی حوزه بهداشت و درمان در زمانبندی پیش بینی شده را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: برای تحقق برنامه ها باید برنامه مشترک و یکپارچه وجود داشته باشد. چرا که آغاز یک برنامه در سازمانی و موفقیت آن باید تعریف ساختاری داشته باشد و بر فرد و افراد متکی نباشد و این موضوع موجب می شود تغییر مدیریت و افراد تاثیری در تحقق اهداف آن نداشته باشد.
موهبتی خواستار توجه به پایش برنامه ها در اجرای اهداف عملیاتی شد و تاکید کرد: تحقق برنامه های عملیاتی نیازمند پایش مناسب است و در پایش برنامه، میزان کارائی آن افزایش می یابد. البته در فرآیند عملیاتی کردن برنامه ها نباید از شاخص اصلاح و بازخورد غافل بود و مدیران باید این شاخص مهم را مورد تاکید قرار دهند که اگر اشکالات برنامه پایش و اصلاح نشود، نمی توان از بازخورد و اثرگذاری آن مطلع شد

46.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634118
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.