مهدی قهرمانی روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: مساحت کل این استان 2 هزار و 216 هزار هکتار است که از این میان، مساحت زمین های کشاورزی آن به 845 هزار هکتار می رسد.
وی یادآورشد: مساحت زمین های زیر کشت این استان 530 هکتار شامل 334 هزار هکتار زمین های زراعی دیم، 121 هزار هکتار زمین آبی و 75 هزار هکتار باغ می شود.
قهرمانی اظهار کرد: مساحت زمین های آیش این استان حدود 315 هزار هکتار است و سهم بخش کشاورزی از اشتغال زنجان به 31.6 درصد می رسد.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی این استان 27 درصد است در حالی که متوسط کشوری این شاخص به 12 درصد می رسد.
وی به اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی این استان اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری بنا بود در 25 هزار هکتار اجرا شود که تا پایان سال این پروژه در 14 هزار و 500 هکتار اجرا شد.
قهرمانی راه اندازی مجتمع گاوداری 6 هزار راسی خدابنده را از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی این واحد طی سال گذشته آغاز شد و هم اکنون در دست پیگیری است.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اصلاح نژاد گوسفند افشاری با تثبیت ژن چندقلوزایی به منظور افزایش ضریب بره زایی را دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: این طرح با هفت هزار و 500 راس هدفگذاری شده بود که تمامی آن سال گذشته محقق شده است.
وی پرورش ماهی در قفس در پشت دریاچه سدهای خاکی این استان را از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی اعلام و اضافه کرد: هدف کمی اجرای این پروژه تولید 50 تن انواع آبزیان بود که طی سال گذشته هشت درصد بیش از این هدفگذاری محقق و 54 تن آبزی تولید شد.
قهرمانی ابراز کرد: ساماندهی و توانمندسازی شرکت های مشاوره ای ترویج، آموزش و دفاتر خدمات فنی و تخصصی و استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان کشاورزی و منابع طبیعی با راه اندازی 59 شرکت هدفگذاری شده بود که تمامی آن محقق شد.
وی به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی اشاره کرد و از بررسی مشکل 182 واحد طی 48 جلسه خبر داد.
قهرمانی افزود: 140 واحد تولیدی در قالب طرح رونق تولید که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند موفق شدند 524 میلیارد و 837 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کنند و به تبع آن برای یک هزار و 148 نفر اشتغال ایجاد شود.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 36 واحد تولیدی 122 میلیارد و 557 میلیون ریال تسهیلات اساسی دریافت کردند و زمینه اشتغال 270 نفر فراهم شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.