ولی مرادخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنوردان علاقه مند که شامل هفت مرد و سه زن بودند قصد داشتند از منطقه نوکیان زنجان به ماسوله سفر کنند که به دلیل بارش شدید باران و وجود مه، مسیر را گم کردند.
وی اظهار کرد: با تلاش ماموران کلانتری 14 ماسوله به همراه تیم جستجو و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان فومن پس از دریافت اطلاعات اولیه از مرکز کنترل و عملیات پلیس استان گیلان، عملیات جستجو و نجات را آغاز کرده و بعد از 16 ساعت تلاش و جستجوی بی وقفه آنها را در حالیکه از هم جدا افتاده بودند، پیدا کردند.
مسئول جستجو و نجات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان گفت: این حادثه اواسط هفته گذشته اتفاق افتاده بود و این افرد با هیات کوهنوردی زنجان هماهنگ نشده و خودجوش عازم این منطقه شده بودند.
مرادی به کوهنوردان و علاقه مندان طبیعت توصیه کرد، قبل از عزیمت به ارتفاعات و طبیعت به حتم با هواشناسی تماس گرفته و از وضعیت جوی حاکم مطلع شوند.
به گزارش ایرنا، فومن با 2 بخش مرکزی و سردارجنگل در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است و از جنوب و جنوب غربی با استان‌های زنجان و اردبیل ارتباط دارد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.