شهرام میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستای خانیاک از توابع بخش انگوران شهرستان ماهنشان است و یک تیم عملیاتی به محض اطلاع از وقوع سیل و آبگرفتگی منازل روستاییان به منظور امداد رسانی به سیل زدگان راهی این روستا شد.
وی اظهار کرد: در شهرستان خدابنده نیز 15 روستا دچار سیل زدگی شده بودند که پنج روستای 'زاغه لو، گل تپه، حسین آباد، گوگجه ییلاق و سازین' بیشترین خسارت و آسیب را دیده اند.
میرزایی افزود: بر اثر جاری شدن سیل در پنج روستای شهرستان خدابنده، تعدادی از منازل مسکونی تخریب شده و برخی از آنها نیز غیرقابل سکونت شده بودند.
وی با بیان اینکه تعدادی از احشام روستائیان نیز بر اثر سیل و آبگرفتگی تلف شده بود ادامه داد: عوامل امداد و نجات سیلاب این جمعیت به محض حضور در روستاهای سیل زده، بلافاصله عملیات امداد رسانی ازقبیل تخلیه آب و انتقال افراد ساکن در منازل تخریب شده به منازل دیگر روستاییان اقدام کردند.
میرزایی افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان در صورت نیاز نسبت به واگذاری تجهیزات امداد ازجمله چادر و همچنین دادن تغذیه به روستائیان آسیب دیده ناشی از سیل، اقدام خواهد کرد.
وی تصریح کرد: این 13 تیم عملیاتی در قالب 26 نیرو، سه دستگاه آمبولانس، سه دستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه خودرو نجات در این مناطق حضور دارند.
میرزایی افزود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان بطور شبانه روز در آماده باش کامل است و در صورت نیاز، به مناطق سیل زده اعزام خواهند شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.