به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به اعیاد شعبانیه و روزهای پاسدار، جانباز و آزادگان، اظهار کرد: این افراد، غیور مردانی هستند که با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی ناپذیر در عرصه های مختلف مانند سالهای دفاع مقدس، امنیت، آسایش و سرافرازی را در میهن عزیز اسلامی برقرار و پابرجا کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به روز کار و کارگر، تصریح کرد: در طول تاریخ، انسان با کار و تلاش توانسته اکثر مشکلات فردی، اجتماعی و معنوی خود را از بین برده و بسیاری از نابسامانی‏، دردها و محرومیت‏های خود را برطرف کند و رشد فکری، روحی، علمی و اخلاقی را به دست آورد.
امام جمعه ابهر ابراز کرد: تردیدی نیست که بیشتر بدبختی‏های مادی و معنوی جامعه و تمام فقرها، محرومیت‏ها و مفاسد فردی و اجتماعی برخی افراد به ‏واسطه بیکاری و تنبلی است.
وی درباره جایگاه معلم و آیت الله مطهری، خاطر نشان کرد: تلاش آن بزرگوار در دوران زندگی، دفاع از حقایق اسلام و معارضه و مقابله با دشمنی هایی بود که در عرصه فکر و اندیشه ضد اسلام مطرح می شد ولی دشمنان قبل از دوستان او را شناختند و اجازه ندادند بیش از آن برکاتش به جامعه انسانی برسد.
حجت الاسلام رحیمی افزود: آیت الله مطهری زمانی که ظلم به زنان را در بدنه جامعه مشاهده کرد که بر اساس نگاه غربی زن به عنوان یک ملعبه و یک وسیله لذت جویی مردان بوده و حریم زنان شکسته شده است، دست به قلم برد و کتاب حقوق زن و مسئله حجاب و امثال آن را مطرح کرد.
وی بیان کرد: کشوری که بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی و موفقیت در عرصه سیاسی، علمی و آبادانی برسد باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار اساسی نگاه کند و در فکر فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی باشد.
امام جمعه ابهر در زمینه انتخابات، یادآور شد: ملت قدرشناس ایران، خدمات دولتهای قبلی را ارج می‏ نهند و نسبت به دستاوردهای نظام از ابتدای انقلاب تاکنون آگاه و شاکرند و همواره ملت و کشوری که دارای سرمایه‏ های مادی، معنوی و انسانی سرشاری است، انتظارات و توقعات منطقی و بجایی نیز دارند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.