علیرضا بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیشرفت های پزشکی و توسعه و گسترش چشمگیر خدمات بهداشتی و درمانی در کشور بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از ابلاغ طرح تحول نظام سلامت که با تدبیر و درایت دولت یازدهم انجام شد، مشکلات بالا بودن پرداختی های مردم، تامین لوازم و دارو و پایین بودن کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان های دولتی در حد قابل توجهی حل شده است.
وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت روستاییان فقط سه درصد هزینه و شهرنشینان 6 درصد هزینه های درمان پرداخت می کنند، اظهار کرد: تا کنون برای اجرا و بهره برداری از پروژه های بهداشتی در سطح استان، اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال هزینه شده است.
بیگلری از آغاز عملیات احداث بیمارستان جدید 240 تختخوابی خدابنده در چند روز آینده خبر داد و افزود: در زمان حاضر نیز بخش اورژانس و بخش مراقبت از نوزادان بیمارستان امیرالمومنین(ع) قیدار از کامل ترین و مجهزترین مجموعه ها در استان است.
وی از بهره برداری از 130 خانه بهداشت جدید در خدابنده طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: عدالت محوری حکم می کرد تا در این شهرستان کارهای ویژه ای در حوزه بهداشت و درمان انجام شود و این شد که خدابنده طی سه سال گذشته به کارگاه ساخت و ساز حوزه سلامت در استان تبدیل شد.
وی از راه اندازی 26 مرکز سلامت و احداث کلینیک ویژه در خدابنده خبر داد و افزود: راه اندازی بخش قلب و CCU بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در جهت تجهیز مراکز درمانی در خدابنده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.