به گزارش ایرنا، سرهنگ علی آزادی روز چهارشنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم، امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان افزود: نیروی انتظامی تنها دستگاهی است که در راستای رسیدگی به امور مردم و تکریم ارباب رجوع 4 شماره تلفن سه رقمی را در اختیار مردم قرار داده تا آنها بتوانند به راحتی با آن در تماس باشند و علاوه بر رسیدگی به امور انتقادات مردمی را نیز دریافت کنند.
وی، یادآوری کرد: شماره تلفن 110 فوریت های پلیسی، 120 امور راهور، 116 و 197 پل ارتباطی بین مردم و پلیس است که مردم می توانند با آنها تماس کنند.
سرهنگ آزادی افزود: طی سال گذشته و در زمینه فوریت های پلیسی 110 نیز260 هزار تماس ثبت شد و این موضوع نشان می دهد مردم در راستای رسیدگی به مشکلات و معضلات از نیروی انتظامی کمک می گیرند.
وی بیان کرد: علاوه بر آن نیروی انتظامی در مباحث صیانت از حریم و امنیت عمومی، حقوق شهروندی برنامه های مختلفی از جمله برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی در راستای آموزش ضابطین قضایی، کمیسیون های مختلف شهروندی، راه اندازی گشت فوریت های پلیسی 197 را برگزار و اجرا کرده است.
فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 10 مرکز مشاوره و مددکاری در این استان نیز وجود دارد و خدمات لازم را به مراجعان ارائه می کنند.
وی ابراز کرد: امسال طرح های مختلفی در ارتباط با ارتقای امنیت اجتماعی، اخلاقی، نظارت بر واحدهای صنفی، شناسایی با مراکز فحشا توزیع کنندگان تجهیزات ماهواره ای را مورد توجه قرار داده است.
سرهنگ آزادی خاطرنشان کرد: بر این اساس و طی سال گذشته کشفیات مشروبات الکلی 70 درصد و تجهیزات ماهواره ای نیز 11 درصد در این استان افزایش یافته و علاوه بر آن در مدت یاد شده نیز 262 قبضه سلاح در این استان کشف شد که بیشتر آنان شکاری بوده است.
فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه به لزوم آموزش حقوق شهروندی در جامعه اشاره کرد و گفت: هم اکنون اغلب فعالیت های شرکت های خدمات رسان برون سپاری شده و به دلیل نگاه سخت افزاری نحوه انجام کارها به گونه ای است که احتمال نارضایتی در بین مراجعه کننده وجود دارد و در این میان لزوم ارائه آموزش حقوق شهروندی به آنها بیش از گذشته ضروری است.
رسول بیات افزود: بحث اخلاق، مسئولیت شهروندی و قانونمنداری نیز از جمله موضوعات مهمی است که باید بیشتر به آن توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است، مسئولیت شهروندی در این استان کمتر مشاهده می شود و بر اساس تحقیقاتی انجام گرفته، یکی از این موارد بی تفاوتی و ترجیح منافع شخصی بر منافع شخصی است که در قالب حقوق شهروندی و اولویت مهم باید به آن توجه کرد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی **** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.