به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز دوشنبه در نوزدهمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز زنجان، افزود: مدرسه سازی فرصتی است برای ایجاد توسعه استان زنجان و همه باید این فرصت را قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه مشارکت در امور خیریه از جمله مدرسه سازی، همدلی و حس انسان دوستی را در جامعه تحریک می کند، گفت: این مشارکت ها همواره برای تعالی آموزش، تربیت و ارتقای سطح تحصیل دانش آموزان لازم است.
معاون استاندار زنجان خاطرنشان کرد: انجام کار خیر راحت نیست و نیاز به یک وسعت نگاه در شخص و توفیق الهی دارد، بنابراین یک فرهنگ سازی وسیع و آگاه سازی در سطح جامعه مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: مدرسه سازی با وجود انسان های بزرگی به نام خیر و برداشتن گام های مهم این قشر دلبسته مردم، توسعه یافته است و اتفاق می افتد.
رحمتی با اشاره به اهمیت آموزش در کشور، گفت: دولت به خاطر مسائل مالی امکان تامین همه هزینه های مدرسه سازی را ندارد، به همین علت مشارکت خیرین در این امور تاثیر گذار و اساسی است.
رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان در ادامه این مراسم افزود: ایمن سازی مدارس یک ضرورت به شمار می رود، بنابراین برای بهبود وضعیت مدارس باید تلاش ویژه ای انجام داد.
غلامحسین جمیلی خاطرنشان کرد: باید نگاه همه جانبه و فراگیری به فعالیت در حوزه آموزشی در کشور و استان داشته باشیم و تلاش کنیم این نگاه را در میان اقشار مختلف جامعه گسترش دهیم.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار و 200 مدرسه در قالب یک هزار و 600 ساختمان در استان زنجان با نزدیک به 180 هزار دانش آموز در حال تحصیل وجود دارد.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.