به گزارش ایرنا، رامین ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: یکی از دلایل اختلال افسردگی فاصله گرفتن از معنویات است و براساس آیه قرآن کریم ' تنها یاد خداوند به دل ها آرامش می بخشد'.
وی تاکید کرد: براساس مطالعات و تجربیات مختلف هر بیمار مبتلا به اختلال 'افسردگی اساسی' باید در کنار یک مشاور و روانپزشک از وجود مشاور معنوی نیز بهره بگیرد.
این متخصص اعصاب و روان یادآور شد: به طور معمول افسردگی از سن 20 تا 30 سالگی شروع می شود و عواملی مانند وراثت و محیط در سن شروع افسردگی تاثیر گذار است و 70 تا 80 درصد از افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی به خودکشی فکر می کنند و 25 درصد از آنها اقدام به این کار کرده و 5 درصد از آنها موفق به خودکشی می شوند.
وی خلق پایین، دلتنگی و نداشتن حس خوب نسبت به افراد زندگی و کار و نیز از دست دادن عملکرد را از علایم افسردگی برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور معمول علایم افسردگی را هر فردی به طور مقطعی تجربه می کند و اگر 5 مورد از علایم افسردگی در فردی حداقل 2 هفته به طول انجامد می توان گفت شخص دچار ' اختلال افسردگی اساسی' است.
ملکی تصریح کرد: از سال 2013 اختلال اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت نیز به رسمیت شناخته شده است و به دلایل اینکه فضای مجازی با روحیات مردم کشور ما سازگار نبوده باید قبل از ورود آن به کشور زمینه و زیر ساخت لازم آن فراهم می شد.
وی تاکید کرد: شایع ترین اختلال همراه افسردگی، وسواس است و اطرافیان به هیچ عنوان نباید با شخصی که وسواس فکری دارد همراهی کنند.
6085/7324
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.