به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در سومین جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر کشور در زمینه برگزاری انتخابات، افزود: رعایت امانت داری، اجرای دقیق قانون، تامین امنیت انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مردم نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید از سوی مجریان، ناظران و برگزار کنندگان انتخابات مورد توجه قرار گیرد.
وی مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی باشکوه را ناشی از ایجاد امید و نشاط در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: تشخیص مردم در انتخاب افراد شایسته، ملاک تصمیمات نظام جمهوری اسلامی است و مجریان تنها موظفند تا زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنند.
درویش امیری برگزاری انتخابات سالم و بدون نقص را از وظایف اصلی برگزار کنندگان انتخابات برشمرد و یادآور شد: مردم باید همواره اطمینان داشته باشند که از آرای آنها به درستی صیانت و حفاظت می شود تا بتوان اعتماد عمومی را که در پی برخی وقایع تَرَک برداشته است، ترمیم کرد.
وی از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی استان خواست در آستانه برگزاری انتخابات، صبورانه‌تر فرصت حضور و فعالیت تمامی اقشار و سلایق سیاسی را به منظور افزایش نشاط اجتماعی فراهم سازند و با حفاظت از حرائم و خطوط قرمز نظام، با هرگونه تخلف و اقدامی که به معنای دشمنی با نظام و کشور باشد به طور جدی برخورد کنند.
استاندار زنجان تخریب عملکرد دولت را به منزله تخریب دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: این تخریب ها موجب ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم می شود و کاهش مشارکت عمومی در انتخابات را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ایجاد ناامیدی در جامعه به زیان همگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: عموم مردم تمامی مسئولان نظام را با یک چشم می بینند و موفقیت هریک از مسئولان استانی را به منزله موفقیت مجموعه مدیریت استان می دانند، لذا مسئولان، مدیران و برگزار کنندگان انتخابات باید هرگونه حب و بغض های گذشته را کنار گذاشته و باهم در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.
درویش امیری با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم به دلیل شرایط کشور در منطقه و جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان می دهد مردم ایران با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی چه میزان در انتخابات مشارکت دارند، گفت: میزان آرای ماخوذه در ارزیابی های بین المللی و منطقه ای نشان دهنده میزان مقبولیت نظام و جایگاه حاکمیت در میان بدنه اجتماعی جامعه است و از این‌رو رهبر معظم انقلاب همواره بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند.
استاندار زنجان در ادامه از فرمانداران تمامی شهرستان های استان خواست تا با برگزاری جلسه مشترکی با دادستان های شهرستان‌ها، از تمامی فعالان رسانه ای و شبکه های مجازی و اجتماعی در سطح شهرستان دعوت نموده و تاکید کنند که فعالان رسانه ای از انتشار هرگونه اخبار دروغ، تهمت و افترا در سطح جامعه پرهیز کنند.
وی توجه به امنیت به‌ویژه در روز برگزاری انتخابات را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: فرمانداران باید دوشادوش دادستان و مسئولان امنیتی شهرستان ها در برگزاری انتخابات سالم تلاش جدی داشته باشند.
درویش امیری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های لازم جهت برگزاری سخنرانی های انتخاباتی در سطح استان، یادآور شد: هرگونه ممنوعیت سخنرانی افراد باید از سوی دادستان و دادگستری ها به صورت مکتوب اعلام شود، در غیر این صورت نمی توان به صورت سلیقه ای و متناسب با صلاحدید افراد مختلف، از سخنرانی یا عدم حضور اشخاص در شهرستان ها ممانعت کرد.
استاندار زنجان ضمن ابراز رضایت از عملکرد مدیران در حوزه قضائی استان، ابراز امیدواری کرد: با همراهی و تعامل مستمر دستگاه های حوزه قضایی و امنیتی، با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و با تاسی به منشور ابلاغی رهبر معظم انقلاب ،انتخاباتی پرشور، سالم و با امنیت کامل در کشور و استان برگزار شود.
7312/6085
دریافت کننده: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.