محمود شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای برگزاری این کلاس ها علاوه بر مدارس، از ظرفیت پژوهش سراها برای ایجاد مدارس کنکور استفاده کردیم.
گفتنی است آموزش و پرورش استان دارای 14 منطقه آموزشی در هشت شهرستان است.
معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به غیر بومی بودن برخی دبیران در مناطق محروم، گفت: در این مناطق مدارس کنکور در شیفت عصر راه اندازی شد و در جاهایی که دبیر بومی نداشتیم، بسته های آموزشی برای هر دانش اموز ارسال شد.
شهبازی اظهار کرد: در همه مناطق محروم استان به طور رایگان 6 مرحله آزمون کنکور برگزار شده است.
وی با اشاره به رتبه 27 کشوری کنکور در سال تحصیلی گذشته از سوی دانش آموزان این استان خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران این معاونت این رتبه هم اکنون به 21 کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال جدید رتبه های پایین تری کسب کنیم.
معاون آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: این کلاس های کنکور با همکاری بنیاد علوی برگزار می شود و هزینه های مالی آن را تقبل می کند.
شهبازی با بیان اینکه به اکثر مدارس دوره دوم متوسطه نرم افزارهای آزمون یار و آزمون ساز ارسال شده است، گفت: نزدیک به سه هزار نفر دانش آموز از این تسهیلات ایجاد شده در استان استفاده می کنند.
وی یادآور شد: قیمت هر نرم افزار برای یک مدرسه بیش از 25 میلیون ریال است و در مجموع تا کنون بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.
معاون آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: تاکنون در 2 سال اخیر نزدیک به 20 میلیارد ریال در ایجاد مدارس کنکور و پشتیبانی انجام گرفته از دانش آموزان هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از 21 هزار دنش آموز دوره دوم متوسطه در قالب 188 دبیرستان مشغول تحصیل هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.