به گزارش ایرنا ،اسدالله درویش امیری عصر شنبه در جریان سفر یک روزه به شهرستان خدابنده در دیدار مردمی خود با اقشار مختلف این شهرستان به نام گذاری امسال به عنوان ' اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاه کرد و افزود: همه مسئولان باید مراقبت کنند تا این فرصت خدمتگزاری را در مسیر خدمت به مردم صرف کنند.
وی به ضرورت تحقق توسعه برنامه محور اشاره کرد و ادامه داد: بدون مطالعه و برنامه امکان تحقق توسعه و پیشرفت به معنای واقعی فراهم نمی شود بنابراین مساله توسعه تولید و اشتغال نیز باید مبتنی بر برنامه و مطالعه باشد.
درویش امیری اظهارکرد: آنچه از تجربه سال های گذشته نیز حاکی است، آن است که هر جا که از مسیر برنامه ریزی منحرف شدیم، اگر هم کاری شده، آن کار به سرانجام صحیح نرسیده و توفیق پیدا نکرده است.
وی گفت: به عنوان نمونه ما در این کشو 22 کارخانه سرنگ سازی داریم که در مجموع، توان تولید سالانه سه میلیارد سرنگ را دارند و این در حالی است که مصرف کشور هم در این بخش تا یک و نیم میلیارد سرنگ در سال است.
درویش امیری ادامه داد: با لحاظ این شرایط بنا به گفته مدیر شرکت سرنگ شفا، در سال 92 با ارز دولتی سه میلیارد سرنگ به کشور وارد شد.
استاندار زنجان تصریح کرد: این به معنای آن است که بدون دقت و توجه به نظام برنامه ریزی کشور و بدون رعایت اصل صادارت و واردات و فقط با لحاظ منافع فردی افراد، تصمیم واردات محصولی مثل سرنگ گرفته شده است.
درویش امیری اضافه کرد: این چه سیاست و نگاهی است که منجر به تعدیل نیروی کارنجات داخلی و فروش نرفتن محصولات آنها می شود در حالی که رهبر معظم انقلاب اصرار بر افزایش تولید و ایجاداشتغال در کشور دارند.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند امتناع و خودداری کنیم.
استاندار زنجان به وابسته بودن بودجه کشور به نفت و انرژی طی صد سال گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: در این کشور نفت را از 7 تا 140 دلار هم فروخته ایم ولی پول نفت 140 دلاری را به جای اینکه به حوزه تولید و اشتغال وارد کنیم، صرف واردات سرنگ، دسته بیل و دسته کلنگ کردیم.
وی افزود: زمانی که قیمت نفت در چند سال گذشته به 140 رسید، بهترین فرصت بود تا مساله تولید و اشتغال و سرمایه گذاری را با آن حل کنیم.
درویش امیری به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد رونق در تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: در همین راستا در سال گذشته با همت روستاییان و درسایه برنامه ریزی های انجام شده، جشن خودکفایی در تولید گندم را گرفتیم که تحقق این خودکفایی نتیجه یک برنامه ریزی صحیح و درست بود.
وی افزود: در سال 92، با وجود اینکه بحران آبی نسبت به اکنون، شدید تر هم نبود، 6 تن گندم به کشور وارد شد و دلارهای نفتی به جای آمدن بر سر سفره کشاورزان داخلی، به سر سفره کشاورزان هند، برزیل و پاکستان رفت.
درویش امیری به خرید تضمینی چهار هزار و 480 میلیارد ریالی گندم از کشاورزان استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: آنانی که چشم ها را می بندند و سخنان دیگر می زنند چرا این زحمات دولت و نظام را نمی بینند.
وی به تجهیز بیش از 14 هزار از اراضی استان زنجان به سامانه های نوین آبیاری طی سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حوزه سلامت نیز اقدامات و خدمات قابل توجهی توسط دولت تدبیر و امید انجام شده است که موجب رفع دغدغه های مردم در این حوزه شد.
استاندار زنجان به صدور مجوز احداث بیمارستان جدید 240 تختخوابی در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: این شهرستان فضای روحی و معنوی و باطن پر رنگی دارد و خدمت به مردم آن دارای ارزش والایی است.
همچنین در پایان این دیدار، با در خواست شماری از صنوف صنعتگر شهر قیدار، با دستور استاندار زنجان، مقرر شد با تغییر کاربری زمین های پیش بینی شده، یک هزار و 500 صنعتگر از صنوف مزاحم داخل شهر به اراضی خریداری شده در شهرک صنعتگران منتقل شوند.
به گزارش ایرنا، استاندار زنجان پیش از این دیدار مردمی، از کارخانه سیمان، شرکت سرنگ سازی شفا و شرکت آریا رنگ درخشان در شهرستان خدابنده بازدید کرد.
کارخانه سیمان زنجان و اقع در شهرستان خدابنده با تولید روزانه یک هزار و 450 تن سیمان امکان اشتغال 310 نفر را فراهم کرده است.
شرکت سرنگ شفا نیز از واحدهای فعال و تاپ برندهای کشور در صنعت سرنگ سازی است که هم اکنون80 نفر در این واحد صنعتی مشغول کار هستند.
شرکت آریا رنگ درخشان نیز که از سال 94 فعالیت خود را در زمینه چاپ و بسته بندی آغاز کرده است، دارای حدود 100 پرسنل است که با انجام طرح توسعه در این واحد تولیدی، شمار افراد شاغل در آن به 150 نفر خواهد رسید.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.