حجت الاسلام قادر احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از نصف طلاق هایی که امروز در این شهرستان اتفاق می افتد در زمان نامزدی است و این آمار نگران کننده و برای جامعه خطرناک به شمار می آید.
سرپرست مجتمع قضایی زنجان با بیان اینکه نباید زوجین شناخت خود را برای بعد از ازدواج نگه دارند، گفت: دختر و پسری که قصد ازدواج دارند به طور حتم باید با نظارت و اطلاع خانواده ها، همچنین برای شناخت صحیح و منطقی از هم در بازه زمانی قبل از ازدواج اقدام کنند.
حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: زوجین هر موضوع مهمی که در صورت نداشتن اطلاع طرف مقابل از آن موضوع امکان اختلاف و حتی طلاق وجود دارد، با وی مطرح کرده و به آگاهی خانواده اش برسانند.
وی یادآور شد: موضوعاتی از قبیل ازدواج قبلی، میزان درآمد، نوع شغل، میزان تحصیل از جمله مسائلی است که می تواند در شرایط خاص منجر به اختلافات شدید بین طرفین شود.
سرپرست مجتمع قضایی زنجان با تاکید بر لزوم تحقیق درست خانواده دختر و پسر از شرایط یکدیگر، گفت: برای جلوگیری از هرگونه مشکل در آینده خانواده ها مسائلی که برایشان مهم است را در سند ازدواجشان زمان عقد ثبت کنند.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه تحقیق کافی یکی از نمودهای شناخت صحیح به شمار می رود، خاطرنشان کرد: زوجین در زمان امضای سند ازدواج و اوراق تعهدآور سهل انگاری نکنند، بلکه همواره با دقت و آگاهی کامل آن را امضا کنند.
وی با تاکید بر تبیین علل مهم طلاق در خانواده ها، برای زوج های جوان و عموم مردم، گفت: اعتیاد، درآمد کم، بیکاری و نداشتن آشنایی کافی از مهارت های زندگی از دیگر علت های مهم طلاق در جامعه محسوب می شود.
سرپرست مجتمع قضایی زنجان افزود: تحقیق درباره صحت گفته های طرفین ازدواج، شرکت در مشاوره های ویژه قبل، حین و بعد از ازدواج یا طلاق این فرصت را به افراد می دهد که از یک ازدواج یا طلاق نامناسب و آسیب های بعدی آن جلوگیری کنند.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) راجع به علاقه شدید به یک شیء، گفت: این علاقه موجب کوری و کری فرد شده و باعث می شود واقعیت ها را نبیند، بنابراین رابطه های دوستی و عاطفی خارج از شرع که گاهی موجب ازدواج نیز می شود، از این خطر بالقوه دور نیستند.
وی اظهار کرد: در این رابطه ها عشق مملو از احساسات، جای درک و شناخت درست را از طرفین می گیرد و باعث می شود زوجین در آینده با مشکلات زیادی از جمله طلاق روبرو شوند.
سرپرست مجتمع قضایی زنجان با تاکید بر دخالت مثبت بزرگ ترهای خانواده در زمان ایجاد مشکل بین زوجین، گفت: این دخالت های مثبت و در راستای رفع مشکل پیش آمده باعث می شود تا نخستین گزینه انتخابی زوجین طلاق نباشد و به راهکارهای دیگری به غیر از طلاق فکر کنند.
حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: طلاق مثل یک بمب عمل می کند و بعد از انفجار، آسیب های تخریبی زیادی به زن، مرد و به خصوص فرزندان طلاق وارد می کند، چرا که کودکان در این میان آسیب پذیرترین قشر به شمار می روند.
به گزارش ایرنا، دادگستری استان زنجان از طریق سازمان های مردم نهاد به ویژه بنیاد کوثر، مهارت های زندگی را به گروه های هدف ارائه می کند و علاوه بر آن از نظرات کارشناسان بهزیستی، روانشناسان و اساتید دانشگاهی نیز استفاده می کند.
این آموزش ها به مدت 6 ساعت گنجانده شده که 2 ساعت آن به آموزش های حقوقی و چهار ساعت دیگر آن به آموزش مهارت های زندگی و روانشناسی اختصاص یافته است.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: طلاق
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.