علیرضا جزء قاسمی، مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان به خبرآنلاین گفت: با توجه به بارش های فصلی چند روز اخیر و سر ریز شدن دریاچه چشمه کوثر تنها منبع تامین آب شرب شهر ، با مدیریت مناسب و آمادگی لازم از ایجاد بحران جلوگیری شد .
وی افزود : با توجه به گل آلود بودن رودخانه ورودی به دریاچه خط انتقال کوثر تخریب و گل آلود شد که در نتیجه از مدار بهره برداری خارج شد که آب قنات جهت تامین نیاز مشترکین وارد مدار شد .
مدیر عامل شرکت آبفای همچنین گفت : خارج کردن به موقع خط انتقال کوثر از شبکه توزیع از ایجاد یک بحران و آلودگی مخازن و شبکه توزیع جلوگیری کرد چون در صورت آلودگی خط دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی مطمین و سالم بصورت کامل قطع می شد .
جزء قاسمی در ادامه تصریح کرد : جهت مدیریت مصرف مشترکین به کلیه مشترکین پرمصرف و کارواشها تذکر داده شد تا از مصرف بی رویه و ذخیره سازی بیشتر خودداری کنند تا از ایجاد بحران و تنش جلوگیری شود .
جزء قاسمی همچنین از برگزاری جلسه کمیته بحران با حضور فرماندار شهرستان زنجان ( به عنوان رئیس کمیته بحران شهرستان) و مدیر کل بحران استانداری جهت رفع مشکل این خط انتقال در محل حادثه خبر داد .
وی افزود : با برگزاری این جلسه ارزیابی و برآورد خسارت مربوط به تجهیزات مورد نیاز انجام و تعمیرات خط انتقال و بازسازی آن انجام شد .
مدیر عامل شرکت آبفای استان در ادامه تصریح کرد : در حال حاضر خط انتقال چشمه کوثر ترمیم شده اما به علت کدورت آب و گل آلود بودن آن فعلا وارد مدار بهره برداری قرار نگرفته است که پیش بینی می شود طی 3 روز آینده با کاهش کدورت آب و رسیدن به سطح استاندارد های لازم خط انتقال وارد مدار بهره برداری شود .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622208
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.