به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسدالله درویش امیری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اجرای اصل تفویض اختیار در استان‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اصل تفویض اختیار در استان‌ها کار پسندیده‌ای است چرا که در خود استان برای منابع مالی و انسانی تصمیم گرفته می‌شود.

وی گفت: اگر در بخش‌هایی دچار مشکل شدیم با مشورت شورا این مشکل را برطرف می‌کنیم تا وضعیت بهبود یابد.

استاندار زنجان با اشاره به ساماندهی و توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصریح کرد: توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش مناسب نیست چه در سطوح سه گانه دیروز و چه در سطوح دوگانه امروز توزیع مناسبی انجام نشده است.

وی به ارزش و اهمیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: سرمایه ما در آموزش و پرورش نیروی انسانی است چرا که وظیفه تربیت جامعه را بر عهده دارند.

درویش امیری با اشاره به توزیع نامناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش ابراز کرد: در مدرسه‌ دخترانه معلم کم است و در مدرسه پسرانه معلم زیاد است این توزیع نابسامان باید مدیریت شود.

وی به اصل تفویض اختیار در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: تا مهر ماه فرصت خوبی است تا از تفویض اختیار بتوان از سرمایه‌های انسانی به طور صحیح استفاده کرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: در سال 82 استخدام حق التدریسی‌ها به تصویب مجلس رسید که این نیرو‌ها در مناطق محروم تدریس کنند ولی به مناطق محروم نرفتند.

وی افزود: الان فرصت خوبی است تا معلم مازاد استان به شهرستان‌های محروم اعزام شوند هرچند کار دشواری است ولی باید تلاش کرد.

درویش امیری به بخش مالی اشاره و تصریح کرد: اگر منابع مالی بند واو به بخش‌های دیگر در آموزش و پرورش منتقل شود کار درستی است چرا که در بخش‌های اجرایی منبع مالی مورد استفاده است.

وی ابراز کرد: در اصل تفویض اختیار هیچ گونه تعدیل نیرو انجام نخواهد شد و نیروی انسانی با تصمیم شورا و با توزیع مناسب در مدارس کار خود را در مهر ماه آغاز می‌کنند.

استاندار زنجان با اشاره به ارزش والای شهدای تعلیم و تربیت گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو بزرگوار که مایه آبروی آموزش و پرورش هستند و یاد آنان را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به برگزاری هفته معلم در استان زنجان تاکید کرد: تجلیل و تکریم از مقام معلم نباید مادی باشد چرا که جایگاه معلم فراتر از مادیات است و پرورش صحیح را در جامعه برای دانش آموزان به ارمغان می‌آورند.

درویش امیری تصریح کرد: از معلمان باید عزتمدارانه تجلیل شده و عزت آن‌ها حفظ شود چرا که مردم٬ معلم را فرد امین و معتمد جامعه می‌دانند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621133
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.