محمد سعید بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش های مردمی و با هماهنگی اماکن فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان از مکان گزارش شده در اطراف این شهرستان بازرسی انجام شد که در روند این بازرسی در داخل 2 سردخانه غیرمجاز، بیش از 2 تن فرآورده خوراکی دامی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شد.
وی تاکید کرد: این فرآورده های خام دامی شامل سیرابی، پاچه و مغز گاوی، خرده گوشت و چربی دامی بود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: این 2 سردخانه غیرمجاز پلمپ، پرونده فرد خاطی به مراجع قضایی ارسال و فرآورده های خام دامی غیر مجاز نیز در محل معدوم شد.
بهرامی تاکید کرد: هرگونه محموله فرآورده خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در مراکز عرضه، مغازه ها و رستوران های شهر زنجان توزیع و یا در سردخانه ها نگهداری می شود، باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه ای از دامپزشکی استان و یا شهرستان مبدأ باشد.
وی یادآورشد: این فرآورده ها قبل از توزیع و یا ذخیره توسط دامپزشکی شهرستان مقصد مورد بازرسی و کنترل نهایی قرار می گیرد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: سردخانه هایی که اقدام به نگهداری فرآورده های خوراکی خام دامی می کنند باید دارای مجوز بهداشتی از دامپزشکی باشند.
بهرامی، از همه شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی، عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن 1512 به اداره دامپزشکی شهرستان زنجان برای بررسی موضوع گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، طی 12 ماهه سال 95، 10 هزار و 793 مورد از مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی در استان زنجان نظارت و بازرسی انجام شده بود.
تخلفات 101 پرونده درباره رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.