علی عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کلاس درس با هزینه ای بالغ بر یک هزار و 50 میلیارد ریال استانداردسازی خواهند شد.
وی با بیان اینکه 1675 فضای آموزشی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 45درصد مستحکم، 19 درصد تخریبی و 36 درصد نیازمند مقاوم سازی است.
وی با تشریح پروژه های انجام شده توسط بنیاد برکت، تصریح کرد: تا کنون این بنیاد توانسته 15 باب مدرسه را در مناطق محروم احداث و به آموزش و پرورش تحویل دهد، همچنین بنیاد برکت 2 باب مدرسه در دست ساخت دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 53 باب مدرسه استانداردسازی شده است، ابراز کرد: هم اکنون در زمینه احداث مدرسه نیز 43 باب مدرسه در دست ساخت داریم، که بیشتر آنها 12، 9 یا 6 کلاسه هستند.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردمی در ترویج فرهنگ مدرسه سازی، افزود: در استان زنجان با توجه به جا افتادن فرهنگ مشارکت، مدرسه توفیق با هزینه ای بالغ بر 46 میلیارد ریال فقط با یک خیر در حال ساخت است و تا مهر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: از 9 مدرسه ای که در حال حاضر با مشارکت خیران در دست احداث داریم، مشارکت خیران به طور میانگین 65 درصد است.
وی با بیان اینکه مجموع این مدارس در دست ساخت بیش از 15 هزار مترمربع است، گفت: این تعداد مدرسه مساحتی بالغ بر 21 هزار متربع و مشتمل بر 86 کلاس درس است.
وی خاطرنشان کرد: هرکسی با هر مبلغی می تواند در پروژه های این اداره کل مشارکت کند.
وی ادامه داد: میانگین پروژه های فعال در استان بالای 60 درصد است و ساخت 19 باب مدرسه با پیشرفت فیزیکی زیر 15 درصد از سال گذشته متوقف شده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.