علیرضا بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 12 ماهه سال گذشته فرآورده های خام دامی تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک روزه به سه کشور صادر شده است.
وی یادآورشد: یک میلیون و 16 هزارو 760عدد تخم مرغ نطفه دار از استان زنجان به کشورهای عمان و ارمنستان صادر شد.
کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ارزش این صادرات بیش از 12 میلیارد و 811 هزار و 176 معادل 366 هزار و 33 دلار بود.
بهروزی، از صادرات 496 هزار قطعه جوجه یک روزه به کشورهای ارمنستان و افغانستان خبرداد و یادآورشد: این صادرات به ارزش بیش از هفت میلیارد و 464 میلیون و 800 هزار ریال معادل 213 هزار و 280 دلار است.
وی یادآورشد: کل فرآورده‌های خام دامی صادر شده با نظارت بهداشتی و صدور مجوز دامپزشکی به خارج از کشور انجام می شود.
کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: درباره صادرات فرآورده‌های دامی و طیور از استان زنجان به خارج از کشور مشکلی وجود ندارد.
بهروزی، علت کاهش صادرات فرآورده های خام دامی را شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از مناطق کشور و تقاضای زیاد بازارهای داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: از سال جاری صادرات این فرآورده ها به روند قبلی خود باز می گردد.
به گزارش ایرنا، سال 94 از استان زنجان، تخم مرغ نطفه دار به کشورهای عمان، کویت و تاجیسکتان، جوجه یک روز به کشورهای ارمنستان و افغانستان، پا و پنجه مرغ به کشورهای هنگ هنگ و ویتنام، تخم مرغ خوراکی نیز به کشور عراق صادر شده بود.
در سال 93 نیز تخم مرغ نطفه دار از استان زنجان به کشورهای کویت، قزاقستان، عراق، اردن و تاجیکستان، گوشت مرغ به عراق، پنجه پای مرغ به کشورهای ویتنام، هنگ کنگ و تایلند و جوجه یک روزه نیز به ارمنستان صادر شده بود.
در همین سال نیز برای نخستین بار 47 تن پودر گوشت طیور از استان زنجان به مقصد ترکیه صادر شده بود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.