مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی مهرانه استان زنجان گفت: مهرانه زنجان سرآمد مهر در ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر وثوق امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات به مهرانه با سابقه‌ای بالغ بر ده سال و نیم، گفت: نزدیک به 5 هزار پرونده در این مجموعه  برای بیماران تحت پوشش تشکیل داده شده است.

وثوق با بیان اینکه در این سال گذشته شاهد تشکیل  500 پرونده در این مرکز بودیم، اظهار داشت: انجمن مهرانه استان زنجان تنها انجمنی در کشور است که صفر تا صد درصد هزینه‌های بیماران تحت پوشش را به صورت رایگان تقبل می‌کند.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف فعالیت‌های  این مجموعه، از پیشگیری تا درمان،  گفت: در سال گذشته مردم زنجان ماهانه  750 میلیون تومان به مهرانه اهدا کردند.

وثوق با بیان اینکه پیشگیری مهمترین هدف ما در این مجموعه است، تصریح کرد: تغذیه سالم از مهمترین مسئله در این زمینه بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی زنجان با اشاره به آموزش 8 هزار نفری در این مجموعه گفت: بیشترین مراجعات بانوان به این مرکز را زنان مبتلا به سرطان سینه تشکیل می‌دهند.

وثوق نقش ورزش را در پیشگیری حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در سال گذشته شاهد خرید مهمانسرا در تهران برای سرویسدهی به مجموعه بیماران مبتلا به سرطان را شاهد بودیم.

مدیرعامل مهرانه زنجان با اشاره به اینکه  دراین مرکز بالغ بر 8 هزار نفر از خدمات استفاده می‌کنند، اضافه کرد: در سال گذشته شاهد راه‌اندازی دفاتر مهرانه دراستان‌های شمال‌غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی و کردستان بودیم.

وثوق با تاکید بر اهمیت آموزش در برنامه‌های کاری این مجموعه برای صدور فرهنگ پیشگیری گفت: استان‌های مختلف کشور در آینده مجهز به دفتر مهرانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اسکان و رادیوتراپی در مرکز مهرانه زنجان ارائه می‌شود، یادآور شد: دفاتر نه‌گانه مهرانه درصدد ارایه خدمات است.

وی در آمد ماهیانه کمیته قلک را بالغ بر 95 میلیون تومان برشمرد و گفت: اولویت اول این مجموعه تحت پوشش قرار دادن بیماران به صورت رایگان  است .

وثوق با اشاره به اهمیت تامین داروهای درمانی بیماران تحت پوشش در مهرانه زنجان، اظهار داشت: ما درصدد تجمیع انجمن‌های مختلف خیری و در صورت امکان رفع موانع در برخی موارد هستیم و آمادگی لازم را برای همکاری همه خیریه‌های ضعیف داریم.

مدیرعامل مهرانه با اشاره به وجود پزشکان معتمد در این مجموعه یادآورد: هیچ بیمار مبتلا به سرطان در زنجانی وجود ندارد که تحت پوشش مهرانه نباشد.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه بیماران سرطانی در صورت مشاهده بحران سرطان به این مرکز مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: این باعث عود و پیشروی و حتی مرگ بیماران مبتلا می‌شود.

وثوق در پایان با بیان اینکه در آینده شاهد ارائه برخی خدماتی غربالگری در تشخیص بیماران سرطانی در مهرانه زنجان خواهیم بود، خاطرنشان شد: این مجموعه در حوزه‌های آموزشی و تفریحی و رفاهی بیماران تحت پوشش ورود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.