به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ظهر امروز با افتتاح نمادین مسکن مقاوم‌سازی شده در روستای سهرین از توابع زنجان با حضور رسول بیات فرماندار زنجان، علی محمودی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد مدیرکل بنیاد مسکن و حجت‌الاسلام قربانعلی مصطفوی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شمار واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی در شهرستان زنجان به 8 هزار و 300 واحد رسید.

سجاد صنعتی‌منفرد در آیین افتتاح نمادین مسکن‌های مقاوم‌سازی شده با تأیید این خبر اظهار داشت: در سطح استان زنجان نیز تا کنون بیش از 50 هزار واحد نوسازی شدند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه بهسازی مسکن‌های روستایی تا سقف 20 میلیون تومان به واحدهای روستایی غیرمقاوم و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اعطا می‌شود، ابراز کرد: این تسهیلات با کارمزد 5 درصد درنظر گرفته شده و باقی کارمزد را دولت در قالب یارانه خود پرداخت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای سهولت مردم در دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی، هیئت وزیران مصوبه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن به جای ضمانت‌های قبلی، سه نفر از روستاییان می‌توانند در قالب تضمین سفته زنجیره‌ای ضمانت یکدیگر را به عهده بگیرند.

وی سهیمه سال 95 برای دریافت تسهیلات ویژه مسکن روستایی را 3 هزار و 200 واحد برشمرد و گفت: تا کنون 61 درصد از مسکن‌های روستایی زنجان مقاوم‌سازی شدند.

صنعتی با اشاره به پرداخت تسهیلات 18 میلیون تومانی برای احداث بنا در زمین بکر عنوان کرد: به افرادی که در بافت فرسوده اقدام به تخریب و نوسازی کنند، تسهیلات 20 میلیون تومانی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور و نیز احتمال وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، به نوسازی مسکن‌های غیرمقاوم و پیشگیری از بروز حوادث جبران‌ناپذیر تأکید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617146
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.