سرهنگ رمضان آفریدون روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: اگر سرنشین جلویی خودرو در بستن کمربند ایمنی قصور کند، پلیس در صورت مشاهده بدون هیچ اغماضی نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد کرد.
آفریدون افزود: این اقدام که برای حفظ سلامت سرنشینان خودروها است برابر با ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی که همه سرنشینان خودروها موظف به استفاده از کمربند ایمنی کرده است صورت می گیرد.
آفریدون با تاکید بر اینکه پلیس راهور زنجان در اجرای این قانون بسیار جدی است از عموم مردم خواست به هنگام نشستن در صندلی جلو نسبت به استفاده از کمربند ایمنی بی تفاوت نباشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: اگر افراد مسن و کسانیکه در صورت بستن کمربند ایمنی احساس فشار و ناراحتی می کنند بهتر است در صندلی های عقب جای بگیرند تا مشمول جریمه نشوند.
آفریدون افزود: جریمه نبستن کمربند ایمنی در درون شهرها 150 هزار و در جاده های ارتباطی 600 هزار ریال است و استفاده از این وسیله ایمن موجب می شود تا هنگام وقوع حوادث رانندگی، شدت صدمات وارده به راننده و سرنشینان کاهش یابد و از پرت شدن آنان به سمت جلو و یا به بیرون از خودرو، ممانعت کند.
وی تصریح کرد: شدت ضربه وارده باعث می شود تا سرنشین جلویی خودرو با سر و صورت به سمت داشبورد و یا شیشه پرت شده و آسیب جدی ببیند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.