به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد عصر امروز در آیین گرامیداشت تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: رسالت اصلی بنیاد مسکن در حوزه تامین مسکن برای محرومان است.

وی افزود: در فرمان امام خمینی (ره) قید شده بنیاد مسکن با همه باید طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را انجام دهد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به اهداف ویژه احداث مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: افزایش تاب‌آوری سکونت‌های روستایی، مقابل حادثه‌های طبیعی، رفع مشکل نیاز مسکن و نوسازی مسکن روستایی برای بهبود کیفیت زندگی از ویژگی‌های این هدف است.

وی با توجه به شعار امسال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" بیان کرد: احداث خانه‌های روستایی بخش عمده‌ای از اشتغال در روستاها را تامین می‌کند.

صنعتی منفرد ابراز کرد: با اجرای این طرح و استفاده از تمام سهمیه 4 هزار شغل مستقیم و 2 هزار شغل غیرمستقیم محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش امید در روستانشینی، کاهش مهاجرت در شهر و تقویت بیشتر نظام بیمه‌ای و تقویت صنعت گردشگری روستایی از پیامدهای مثبت طرح بهسازی مسکن‌های روستایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ابراز کرد: در سال 96 سهمیه تسهیلات ویژه 3 هزار و 200 واحد با دستور استاندار محترم تصویب شده است که از این ‌تعداد 900 واحد وام 20 میلیون تومانی و 2 هزار و 300 واحد تسهیلات 18 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی برای 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تهیه شده است، بیان کرد: اسناد مالکیت روستایی باهمکاری اداره ثبت اسناد به روستاییان اعطا می‌شود و 58 درصد واحدهای روستایی سنددار شدند.

صنعتی با اشاره به شناسایی 16 روستای هدف گردشگری در استان زنجان تصریح کرد: تهیه طرح هادی گردشگری برای 9 روستا مصوب و عملیات اجرایی در چهار روستا آغاز شده است.

وی در مورد در مسکن شهری به واگذاری 4 هزار و دو واحد مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با افتتاح 124 واحد باقی‌مانده، پرونده مسکن مهر در زنجان بسته می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614147
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.