علی اکبر شامانی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل گمرک استان زنجان افزود: این میزان صادرات نسبت به سال 94 رشد 3.5 درصدی داشته است.
وی یادآورشد: میزان واردات ثبت شده در گمرک ایران به 43 میلیارد و 674 میلیون دلار می رسد که نسبت به سال 94 رشد 5.16 درصدی را داشت.
شامانی اظهار کرد: میزان درآمدهای گمرک ایران طی سال گذشته نسبت به سال 94 رشد 61 درصدی داشت و به 333 هزار میلیارد ریال رسید.
مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: در سال 95, 181 هزار میلیارد ریال درآمد وصولی ثبت شد که نسبت به سال 94 رشد 66 درصدی داشت.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 هزار میلیارد ریال در حوزه عوارض، درآمد حاصل شد که نسبت به سال 94 رشد 38 درصدی داشت.
شامانی ادامه داد: در بخش مالیات بر ارزش افزوده هم 101 میلیارد ریال درآمد کسب شد.
مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: گمرک ایران سال گذشته بحث الکترونیکی کردن عملیات اداری، تشکیل پرونده و صدور مجوزها را در دستور کار داشت که تا پایان سال به طور کامل محقق شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون تمام رویه های اداری به شکل الکترونیک انجام می شود و از برگه های کاغذی و فیزیکی خبری نیست.
شامانی از طراحی سیستم الکترونیک خدمات گمرکی در گمرک ایران خبر داد و ابراز کرد: سال 96، با توجه به فرمان رهبری در خصوص توجه به صادرات محصولات ایران و واردات کالاها، امسال گمرک تمام تلاش خود را برای تسهیل امور گمرکی به کار خواهد گرفت.
در پایان این مراسم حمید احمدی به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان زنجان معرفی و از خدمات احمد برکابی به عنوان مدیرکل سابق گمرک استان زنجان تقدیر شد.
احمد برکابیان از این پس در گمرک بازرگان فعالیت می کند و حمید احمدی نیز پیش از مدیر گمرک آبادان بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.