امیر علی نیک بخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال 95 در شهرستان خدابنده، مطالبات کتابخانه های عمومی از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری ها، محقق نشد و در شهرستان ماهنشان نیز تحقق مطالبه نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها در حد بسیار کمی تامین شد.
وی درآمد پایین شهرداری ها در برخی شهرستان ها را از عوامل تامین نشدن بودجه نیم درصدی به کتابخانه های عمومی برشمرد و اظهار کرد: اغلب هزینه های جاری کتابخانه های عمومی در چنین شهرستان هایی با کمک و مساعدت اداره کل استان و از محل تجمیع 30 درصد درآمدهای سایر شهرهای استان تامین می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 82، شهرداری‌ها مکلف هستند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان وصول نشدن کامل نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن های کتابخانه های عمومی را از چالش های عمده تامین هزینه های جاری کتابخانه های عمومی سطح استان برشمرد و گفت: در سال 94 نیز فقط 25 درصد از محل مطالبات نیم درصدی به انجمن های کتابخانه های عمومی در سطح این استان پرداخت شد.
هم اکنون 92 باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان فعال هستند که 33 باب آن در روستاها قرار دارند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.