به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، امیرسرتیپ دوم سیدکمال پیمبری شامگاه یکشنبه در هجدهمین یادواره شهید صیاد شیرازی با اشاره به نعمت بزرگ ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: باید شکرگزار این نعمت باشیم که زیرسایه ولایت مطلقه فقیه نفس می‌کشیم، داشتن این نعمت آرزی خیلی از انسانهای متدین، فرهیخته و آزاده بود که امروز محقق شده است.

وی با اشاره به وجود روحیه شهادت‌طلبی در جامعه عنوان کرد: عاقبت‌ به خیری دنیا و آخرت نیز در همین باب است آن و اگر نام شهیدان، صیاد همت و ستاری و سایر شهدا ماندگار می‌شود در پرتو پرچم ولایت است.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش شکرگزاری بر نعمت‌های بزرگ خداوندی به جامعه اسلامی را خواستار شد و گفت: آنهایی که خود را پیرو راه شهدا می‌دانند باید مطالعاتی در خصوص اینکه شهدا چگونه فکرِ زندگی، حرکت و عمل کردند، داشته باشند.

وی نقاط ضعف‌ تاریخ اسلام را به دلیل اطاعت نکردن از امر ولایت دانست و یادآور شد: ما اطاعت از ولایت را در تمام وصیت‌نامه‌های شهدا می‌بینیم و به طور یقین عاقبت به خیری دینا و آخرت نیز در ولایت‌پذیری است.

امیرسرتیپ پیمبری با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان علیه ملت ایران ابراز کرد: عده‌ای می‌خواهند ما را از صراط مستقیم گمراه کنند اما باید توجه داشت که شاخص‌های صراط مستقیم شهدا هستند و باید رفتار و گفتارها با این شاخص‌ها تطبیق داده شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها مورد نیاز جامعه امروز است، ادامه داد: دشمن برای تضعیف قدرت و قوت امت اسلامی تهاجم فرهنگی و فشارهای متعددی را به کار بسته است.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با اشاره به فعالیت‌های پنتاگون گفت: ساختمان پنتاگون برای تربیت گل نیست بلکه عده‌ای برای تسلط پیدا بر جوامع و به جوامع خصوص اسلامی مطالعه و برنامه‌ریزی‌هایی را در آنجا می‌کنند.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مراقبت از دسیسه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها حیله‌ها و دسیسه‌های دشمن را در تمام سخنرانی‌های خود اعلام فرموده‌اند.

امیر پیمبری با اشاره به ساده‌اندیشی برخی از افراد در داخل کشور تصریح کرد: عده‌ای در داخل کشور بی‌خبرانه جمله ما دشمن نداریم را تکرار می‌کنند اما این افراد غافل هستند که دشمن ذره‌ای ما را به حال خود رها نکرده است و با انجام مطالعات دقیق نقطه قوت و قدرت ایران اسلامی را در عصر ولایت مطلقه فقیه پیدا کرده است.

امیرسرتیپ پیمبری با اعلام اینکه دشمن قدرت و توان را مورد هجمه قرار داده است، افزود: باید مراقب باشیم تا صراط مستقیم را گم نکنیم.

امیرپیمبری با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید صیادشیرازی عنوان کرد: وقتی به رفتارهای شهید صیاد شیرازی بنگریم ولایت‌پذیری، اطاعت، تدین، ایمان و اخلاص را در این رفتارها می‌بینیم.

وی با اشاره بهتوصیف مقام معظم رهبری از شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: بنده برگزیده خدا دانستن شهید صیادشیرازی از طرف مقام معظم رهبری نشان از بزرگی کار این شهید است.

امیرسرتیپ پیمبری با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهید صیاد شیرازی در سراسر کشور  بیان کرد: امروزه در نقاط مختلف کشور به صورت خودجوش و مردمی یادواره این شهید برگزار می‌شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش به امنیت پایدار ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: اگر امروز با تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار ایران اسلامی کشوری امن، توسعه یافته و پیشرفته و جامعه مدنی واحد است از خون پاک شهدا سرچشمه می‌گیرد.

وی با تذکر اینکه خونهای زیادی برای به ثمر نشستن این نقلاب ریخته شده است خاطرنشان کرد: شهدا به وظیفه خود عمل کردند و ما نیز باید به شهدا پاسخگو باشیم.

امیرسرتیپ پیمبری با اشاره به پیچیدگی جنگ امروز ایران با استکبار جهانی  گفت: استکبار با تمام قدرت و با استفاده از ابزارهای خود تفکر و فرهنگ مردم ما را مورد هجمه قرار داده و این جبهه از آن خارکریز هشت سال دفاع مقدس مهمتر است.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با یادآوری شکست‌های پی در پی دشمنان در نبرد با ملت ایران عنوان کرد: به لطف خداوند و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری تمامی نقشه‌های دشمن خنثی شده اما دشمن از صحنه خارج نشده و دائم در حال تلاش است.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی بزرگترین عملیات‌ها را هدایت می‌کرد، ابراز کرد: بعد از هماهنگی ارتش و سپاه عمیلات‌هایی مهمی از جمله فتح‌المبین و بیت‌المقدس طرح ریزی و اجرا شد که اکنون در آکادمی‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611252
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.