استاندار زنجان بر مشارکت بخش خصوصی در توسعه شهری شهرستان سلطانیه تاکید کرد و گفت: معماری و هویت فرهنگی این شهرستان در کنار توسعه آن محافظت شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از از زنجان، درویش امیری استاندار زنجان در سفر یک روزه خود به شهرستان سلطانیه پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از مقبره چلبی اوغلی، از مجتمع تجاری - تفریحی سلطانیه بازدید کرد.

استاندار زنجان با ابراز خرسندی از مشارکت بخش خصوصی دراجرای این طرح گفت: مشارکت بخش خصوصی می‌تواند تاثیرات شگرفی در پیشرفت عمرانی شهرستان سلطانیه داشته باشد.

وی توسعه شهر را تنها منوط به عوارض شهری ندانست و گفت: مردم و بخش خصوصی باید مشارکت جدی در این امر داشته باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر حفظ هویت و معماری فرهنگی شهرستان سلطانیه در توسعه شهری تصریح کرد: معماری شهری در این شهرستان به گونه‌ای باشد که فرهنگ این شهرستان را تحت شعاع قرار ندهد.

محمود کلانتری شهردار سلطانیه هم در مورد این پروژه اظهارداشت: این مجموعه در سال گذشته در مساحتی به وسعت 996 متر مربع در دو طبقه کلنگ زنی شد.

به گفته وی، این مجموعه شامل 41 واحد تجاری است و 4 میلیارد و200 میلیون تومان برآورد هزینه شده که یک میلیارد و 800 میلیون تومان آورده شهرداری و مابقی بخش خصوصی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه کارگروهی برای نما و منظر شهری در سلطانیه تشکیل شده است، افزود: این کارگروه برای بررسی رعایت بافت تاریخی و فرهنگی شهر در ساخت و سازها تشکیل شده است.

جواد رحمتی با بیان اینکه شهر سلطانیه موضوع سرمایه گذاری را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است، افزود: این شهرستان جزو معدود مناطق استان بوده که به این موضوع ورود کرده و عملکرد خوبی داشته است.

وی تعریف پروژه دو میلیارد و چهارصد میلیون تومانی برای سلطانیه را مهم برشمرد و گفت: با توجه به حجم ریالی اعتبارات شهرداری سلطانیه، پروژه های سرمایه گذاری بسیار خوبی تعریف شده است.

در ادامه استاندار زنجان با خانواده شهیدان صفوی دیدار کرد و وجود خانواده های شهید را مایه دلگرمی مسوولان عنوان کرد و گفت: خون شهدا اقتدار و امنیت را برای این کشور به ارمغان آورد.

موسوی مuاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان هم در سخنانی گفت: شهرستان سلطانیه 140 شهید و 70 جانبار و آزاده تقدیم انقلاب کرده و دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال شده که مصوبات خوبی داشته است.

شهید صفی الدین صفوی در 11 آبان 61 در عملیات محرم و ابوالفضل صفوی 18 اسفند 62 در عملیات خیبر به شهادت رسید.

لازم به ذکر است در این سفر یکروزه استاندار زنجان به شهرستان سلطانیه، درویش امیری از طرح چهار بانده کردن مسیر سلطانیه ، قیدار و کبودر آهنگ، از روند اجرای پروژه احداث اولین استخر سلطانیه ، از بنای "چلپی اوغلی"، از اجرا و ساخت اولین تالار و مجتمع تجاری و گنبد سلطانیه همچنین از روند احداث ساختمان جدید فرمانداری شهرستان سلطانیه  و از آرین توتون صنعت بازدید و در  جلسه کارگروه اشتغال در سالن کنفرانس توتون صنعت نیز شرکت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.