رمضان هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بی بهره بودن بیماران سرطانی از حمایت دولتی، اظهار کرد: سرطان جزو بیماری های خاص محسوب نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: ساختار و تشکیلات مهرانه یک تفکر احساسی و عاطفی نیست و شروع فعالیت مهرانه با عقلانیت و تکلیف شرعی است که نسبت به سلامت جامعه احساس مسئولیت کرده و براساس وظیفه دینی بنا شده است.
رئیس هیات اجرایی انجمن مهرانه در ابهر یادآور شد: رسالت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه که تشکیلات کاملا مردمی غیر دولتی و غیر سیاسی و حزبی است که با مشارکت مردم نیکوکار و با یاری نیروهای داوطلب امکان بهبودی بیماران سرطانی و افزایش امید به زندگی و روحیه این بیماران را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: رسالت دوم مهرانه که به تازگی در اساس نامه این انجمن قرار گرفته است فاز پیشگیری از بیماری سرطان از طریق آگاه سازی برای تغییر سبک زندگی، کاهش استفاده از دخانیات، نهادینه کردن ورزش در اقشار مختلف جامعه، استراحت نکردن طولانی و آموزش مردم برای معاینات فردی است زیرا برخی از نشانه های سرطان را خود فرد با انجام برخی معاینات فردی می تواند تشخیص دهد.
هاشمی ابراز کرد: فعالیت انجمن مهرانه در شهرستان ابهر از سال 92 با مشارکت 42 نفر از خیران و معتمدان شهرستان به عنوان هیات امنا آغاز شده است و با رای گیری بین هیات امنا تعداد 7 نفر به عنوان هیات اجرایی مهرانه در شهرستان انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: 146 نفر از مبتلایان به سرطان دارای پرونده فعال در مهرانه در ابهر هستند که این تعداد آمار کل بیماران سرطانی ابهر نیست زیرا تعدادی از بیماران برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه کرده و برخی افراد به طور مستقیم به شهرستان زنجان مراجعه و در انجمن مهرانه زنجان تشکیل پرونده داده اند و تعدادی نیز دارای تمکن مالی هستند و به صورت انفرادی پیگیر درمان خود هستند.
رئیس هیات اجرایی انجمن مهرانه در ابهر افزود: از کارهای شایسته خیران ابهر در انجمن مهرانه در مدت این سال می توان به تجهیز درمانگاه شیمی درمانی در این شهرستان اشاره کرد که یک کار بی سابقه است و در سطح کشور شهرستانی با این جمعیت وجود ندارد که دارای درمانگاه شیمی درمانی باشد.
وی بیان کرد: در شهرستان ابهر در سال 95 برای 156 بیمار سرطانی شیمی درمانی صورت گرفته است که تعداد10 نفر از سایر شهرستان ها مراجعه کرده اند.
هاشمی تاکید کرد: 901 جلسه شیمی درمانی برای این 156 نفر به طور رایگان انجام شده است که برای هر جلسه مبلغی بیش از 2میلیون 300هزار ریال است که در مجموع در سال 95مبلغی معادل 2 میلیارد و 7 میلیون ریال به این بیماران خدمات رسانی شده است.
وی اظهار کرد: فعالیت درمانگاه مهرانه در ابهر، 3 روز در هفته با حضور پزشک متخصص است و در هر روز به طور میانگین تعداد 15 بیمار تحت شیمی درمانی قرار می گیرند.
رئیس هیات اجرایی انجمن مهرانه در ابهر با بیان اینکه در انجمن مهرانه کمک های مردمی به چهار روش جمع آوری می شود، تاکید کرد: قلک هایی به عنوان صندوق مهر در بین کسبه، مغازه داران، دانشگاه ها و مدارس توزیع شده است و مراجعه حضوری افراد به دفتر مهرانه در خیابان نواب شرقی و اخذ فیش و واریز به حساب و بعضی از دستگاه ها امکان کمک کارکنان خود را از طریق کسر از فیش حقوقی فراهم کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: مهرانه هیچ گاه از طریق مراجعه حضوری به درب منازل و مغازه ها یا مساجد و بین نمازگرازان اقدام به جمع آوری کمک نمی کند و برخی افراد به نام انجمن مهرانه به درب منازل و مغازه مراجعه می کنند که مردم در این گونه موارد هوشیاری کامل داشته باشند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.