مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به فراهم شدن ۶ هزار فرصت شغلی در استان با اجرای طرح تکاپو گفت: این رقم ۱۷ درصد از جامعه بیکار استان را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز(17 فروردین) در اولین جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: طرح تکاپو با هدف ایجاد 445 هزار شغل در کشور به تصویب رسید که سهم استان زنجان از این رقم 6 هزار شغل است.

وی با اشاره به اولویت شغل های بومی در این طرح خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 17 درصد بیکاران استان زنجان تحت پوشش طرح قرار می گیرند.

این مقام مسوول به ورود فارغ التحصیلان به بازار کار و اتخاذ تمهیدات لازم برای اشتغال زایی این افراد، گفت: اجرای سیاست های توسعه کسب و کار لازمه اشتغال پایدار است.

یوسفی با بیان اینکه توسعه کسب و کارهای دارای مزیت و ظرفیت اشتغال، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار برای فعال‌ سازی نهادی همه امکانات، توانمند سازی نیروی کار، تحلیل شاخص‌ های اثرگذار بر فضای کسب و کار و طراحی الگوی مناسب به منظور انجام مداخلات توسعه‌ ای از اهداف طرح تکاپو است، گفت:  در سطح استانی فعالیت های طرح با متخصصین بومی با رسته ای الویت دار شناسایی و با تکمیل این زنجیره ها این اشتغال ها ایجاد خواهد شد.

وی حوزه آی تی و صنایع کفش را از رسته های مهم استان در طرح تکاپو عنوان کرد و گفت: پس از مطالعات رسته ها، تسهیلات ارزان قیمت به استان ها تخصیص می یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعیت افراد شاغل استان در سال گذشته را 326 هزار و 419 نفر اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در سال 95 در حدود 9.7 درصد است.

این مقام مسئول از آمادگی استان برای اجرای هفت پروژه با اولویت آی تی و صنعت کفش خبر داد و گفت: همراهی دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح تکاپو لازم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.