رسول بیات روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان افزود: امسال برای پیگیری مسائل باید از سطح ملی شروع کرد تا بتوان به اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه ها دست یافت.
وی یادآورشد: 85 درصد بودجه سال 96 برای پروژه های ملی و 15 درصد برای استانی در نظر گرفته شده است و سهم کمی از این 15 درصد به شهرستان ها پرداخت می شود.
بیات اظهار کرد: از همین رو مدیران و مسئولان تا حد امکان باید در سطح ملی پیگیر دریافت اعتبار برای پروژه ها باشند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بسیاری از ظرفیت هایی که هم اکنون در اطراف مسئولان این شهرستان است، مورد غفلت قرار گرفته و به طور بهینه مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی به بازدید خود از هنرستان کشاورزی زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: 110 هکتار زمین در کنار این مدرسه قرار گرفته است 6 حلقه چاه عمیق دارد در حالی که فقط 60 دانش آموز از آن استفاده می کنند.
بیات ادامه داد: 11 هکتار از این زمین تصرف شده و 6 هکتار دیگر به دست شخص غیر از مسئولان آموزش و پرورش افتاده است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: زنجان امکانات و سرمایه های مختلفی دارد اما از آن به نحو احسن استفاده نمی شود.
وی اضافه کرد: در سال جاری مدیران باید هر نوع مانعی که در برابر تولیدکنندگان و حوزه اشتغال وجود دارد را رفع کنند.
بیات ابراز کرد: در مدیریت شهری تمام تلاش دولت بر تقویت مدیریت شهری متمرکز است و از همین رو 480 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به شهرها و 100 میلیارد ریال به دهیاری ها پرداخت شده است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: با چنین درآمدهایی نمی توان شهرها را اداره کرد و درآمدهای حاصل از جرایم و عوارض کفاف هزینه های شهر را نمی دهد.
وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: در انتخابات سه موضوع امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری مهم محسوب می شود.
بیات یادآورشد: باید از حقوق قانونی مردم در انتخابات دفاع و صیانت کرد و پذیرفت که عده ای در انتخابات رد صلاحیت خواهند شد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: به حتم از صندوق نام آن دسته از افرادی برای تصدی گری شورای اسلامی شهرها و روستاها و کرسی ریاست جمهوری خارج خواهد شد که مردم انتخاب کنند.
وی انتخابات را مظهر ارتقای دانش سیاسی مردم برشمرد و اظهار کرد: برای انتخابات پیش رو، شهروندان، نامزدهای انتخاباتی و طرفداران باید شور و هیجان انتخاباتی را ایجاد کنند.
بیات تاکید کرد: آن دسته از نامزدهای انتخاباتی که فعالیت تبلیغاتی خود را در فضای مجازی آغاز کرده اند، خلاف قانون و غیر اخلاقی رفتار می کنند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: از سوی دیگر این نامزدها، با تبلیغات دور از واقعیت خود، سطح انتظارات و توقعات مردمی را افزایش می دهند در حالی که امکانات و توانی برای عملی سازی این توقعات وجود ندارد.
وی به ثبت نام یک هزار و 453 داوطلب در انتخابات شورای شهر زنجان اشاره کرد و جوانترین آنان را 25 ساله و پیرترین را 75 ساله برشمرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.