شهرام طهماسبی روز پنجشنبه در ستاد مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: باید پذیرفت که اقتصاد یک علم است و باید از مبانی و راهکارهای آن برای بهبود وضعیت موجود استفاده کرد.
وی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی بر اساس جدیدترین مسائلی که دنیا با آن مواجه است، طراحی شده است.
طهماسبی اظهار کرد: باید قبول کرد که در اقتصاد مقاومتی، با موضوع علمی مواجه هستیم و با آن باید علمی برخورد کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: طی هشت سال، کشور درآمدی معادل 50 درصد 100 سال فروش نفت را کسب کرد، اما این میزان درآمد حاصل از فروش نفت تاثیری در بهبود زیر ساخت و ارتقای امکانات در کشور نداشت و علاوه بر اینکه راه به جایی نبرد، کشور را هم زمین گیر کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز برای بهبود وضعیت موجود، باید کارها را بر اساس اصول پیش برد.
طهماسبی ادامه داد: ما نمی توانیم در هر بخشی به هر میزانی سرمایه گذاری کنیم و باید ارزش های نسبی را در این زمینه در نظر گرفت تا ظرفیت ها را از بهره وری و ارزش خارج نکرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: در این برنامه ریزی باید علاوه بر ابعاد منطقه ای و بخشی، ظرفیت های توان خود بخش و توان دستگاه های اجرایی را هم مد نظر قرار داد.
وی اضافه کرد: باید منابع و ظرفیت ها را به گونه ای به کار گرفت که به خلق ارزش ها کمک کند و بهره وری را افزایش دهد.
طهماسبی بر لزوم کاهش فساد و ساماندهی نظام مدیریت تاکید کرد و خواستار هماهنگی مسئولان و سیستم مدیریت با تکنولوژی های روز دنیا شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: باید تا حد امکان با روان سازی خدمات و رویه های خدمت رسانی از حضور ارباب رجوع در دستگاه اجرایی جلوگیری کرد و مانع از بلاتکلیفی آنان شد.
وی تاکید کرد: شکل گیری ساختارهای تولید داخلی با توان حضور در بازارهای جهانی همان تاکید اقتصاد مقاومتی بر درون زایی و برون گرایی اقصاد کشور است.
طهماسبی تصریح کرد: تولیدکننده باید با خط تولید خود را استانداردهای جهانی تنظیم کند و برای بازاریابی محصولات تولیدی آنها تشکل هایی در بخش خصوصی شکل بگیرد که تا زمینه صادرات کالاها را بر عهده داشته باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: شاید تولیدکننده رغبت یا آگاهی لازم برای صادرات محصول تولیدی خود را نداشته باشند تا مسائل حاشیه ای تولید مانع از فکر کردن به عرضه کالا در بازارهای جهانی شود، این تشکل ها می توانند در این زمینه به تولیدکنندگان کمک کنند.
وی افزود: تولید فقط به فعالیت های صنعتی و کشاورزی مربوط نمی شود و می توان در بخش خدمات هم تولید محصول داشت.
طهماسبی یادآورشد: در سال 96 قصد داریم یک اتفاق جدیدی باید در استان رخ دهد و در این زمینه مدیران متوجه باشند که جایگاه آنان تصمیم گیری است و کارشناسان مسئولیت تصمیم سازی را بر عهده دارند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.