علی اشرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلف های 14 پرونده ارجاع داده شده به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی استان زنجان به دلیل رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی و فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی بود.
به گفته وی، از 24 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین سالجاری یکهزارو 513 مورد روزانه توسط 9 اکیپ دامپزشکی از رستوران ها،مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی‌ اکیپ ها از مراکز عرضه، تولید و نگهداری مواد خام دامی پنج پرونده به مراج قضایی و چهار مورد به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
اشرفی یادآورشد: 2 هزار و 791 کیلوگرم نیز فرآورده های خام دامی از این مراکز و کشتارگاه ها به دلیل غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
به گفته وی، 609 کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی رستوران ها نیز معدوم شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت 2 پرونده از رستوران ها به مراجع قضایی و سه مورد دیگر نیز به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
اشرفی اظهارکرد: از 24 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین امسال 55 مورد از مواد خام دامی نمونه برداری و 37 مورد نیز با خودروهای غیرمجازی که اقدام به عرضه این مواد می کنند برخورد شد.
وی یادآورشد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد خام دامی دارد.
تشدید بازدیدهای 180 اکیپ نظارتی و بازرسی در این استان از 24 اسفند سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین امسال ادامه داشت و بازدیدهای این اکیپ ها روزانه از هشت تا 20 شب بود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.