محمد امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد هفت میلیون و 800 خودرو در آزاد راه های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین و جاده های ترانزیت زنجان - میانه، زنجان - خرمدره - ابهر و سایر جاده های شریانی استان زنجان ثبت شد.
وی اظهارکرد: تردد این خودروها از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال توسط 58 دستگاه تردد شمار برخط به صورت رفت و برگشت به ثبت رسیده است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی این مدت، تردد در آزاد راه های این استان بیش از سه درصد و در سایر جاده ها نیز 13درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
امینی ادامه داد: بیشترین ترددها با 57 درصد در آزاد راه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز و کمترین آن در جاده دندی - تکاب ثبت شده است.
وی افزود: استان زنجان با ثبت تعداد ترددهای بیان شده سهم 2 درصدی از 381 میلیون تردد در کشور را داشته و رتبه 18 کشوری را از حجم ترددها به خود اختصاص داده است.
به گفته امینی، سرعت غیرمجاز از 12 درصد در مدت فعالیت ستاد نوروزی سال گذشته به پنج درصد، فاصله طولی غیرمجاز از 19 درصد به 16 درصد کاهش یافته است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در جاده ابهر - خرمدره و آزاد راه زنجان - قزوین به ثبت رسیده است.
امینی، بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز را در جاده سرچم - اردبیل در حوزه استحفاظی استان زنجان و فاصله طولی غیرمجاز را در آزاد راه زنجان - قزوین اعلام کرد.
وی یادآورشد: در روزهای 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال، سرعت متوسط 84 کیلومتر در ساعت بود که این سرعت در مدت مشابه سال گذشته 85 کیلومتر در ساعت بود.
به گزارش ایرنا، قبل از آغاز سفرهای نوروزی 400 کیلومتر از جاده های استان زنجان خط کشی شد و لکه گیری، تعمیر روشنایی، شانه ها، جاسازی و پاکسازی تابلوهای هشدار و علائم راهنمایی و انندگی، آشکارسازی نقاط پرحادثه به منظور رفاه حال مسافران و رانندگان عبوری در جاده های این استان از دیگر اقدامات انجام شده بود.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزارو 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.