به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمدرضا یوسفی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان زنجان اظهار داشت: طرح تکاپو یا همان طرح توسعه رشته‌های پر اشتغال منطقه‌ای از مهمترین رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ایجاد 445 هزار شغل جدید در کشور با اجرای آن هدفت‌گذاری شده است.

وی تعداد شغل‌های پیش‌بینی شده در قالب طرح تکاپو برای استان زنجان را 6 هزار شغل برشمرد و گفت: این رقم 17 درصد از بیکاری را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که 60 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار شوند، ابراز کرد: سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور وارد بازار کار می‌شوند که این رقم قابل توجهی در کشور است.

وی خوشه تولید کفش را یکی از رسته‌های اولویت‌دار با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای استان زنجان عنوان کرد و افزود: زنجان به عنوان قطب برق، الکترونیک و آی.تی انتخاب شده و رسته آی.تی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم می‌تواند پیشران رسته‌های دیگر باشد.

یوسفی توسعه کسب و کارهای دارای مزیت و ظرفیت اشتغال، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار برای فعال‌سازی نهادی همه امکانات، توانمندسازی نیروی کار، تحلیل شاخص‌های اثرگذار بر فضای کسب و کار و طراحی الگوی مناسب به منظور انجام مداخلات توسعه‌ای را از محوری‌ترین موضوعات طرح تکاپو خواند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت افراد شاغل در سال 95، 326 هزار و 419 نفر برآورد شده است، بیان کرد: نرخ بیکاری در این سال 9.7 درصد و جمعیت بیکاران استان زنجان 35 هزار و 64 نفر گزارش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: توسعه بازار و اتصال به بازارهای داخلی و بین‌المللی با هدف سفارش‌پذیری و صادارت، تدوین مدل‌های جدید تأمین مالی در حوزه بنگاههای خرد، کوچک و متوسط، ارتقای مهارت متناسب با نیازهای محوری و اصلی بنگاه‌ها و اولویت اشتغال در گروه‌های هدف اصلی مانند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار از وجوه تمایز طرح تکاپو است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606452
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.