به گزارش ایرنا، شورای اسلامی شهر زنجان روز سه شنبه در نخستین جلسه خود در سال جاری بودجه سال 96 شهرداری را تصویب کرد و بودجه سبزه میدان نیز طی جلسه هایی که در آینده برگزار می شود بررسی و تصویب خواهد شد.
بودجه این پروژه 750 میلیارد ریال است که اگر رای آورد جزو بودجه 96 شهرداری می شود و این میزان به دوهزار و 850 میلیارد ریال می رسد.
شهردار زنجان در این جلسه از اعضای شواری اسلامی شهر زنجان خواست، تصویب بودجه 96 را به جلسه های بعدی موکول نکنند و در همین جلسه جاری تصویب شود چرا که هر چه زمان از دست می رود پروژه و امور عمرانی شهر به خصوص اجرای طرح سبزه میدان عقب می ماند.
حبیب الله ملائی یگانه با بیان اینکه نزدیک 2 ماه است که لایحه بودجه 96 شهرداری به شورا ارسال شده است، افزود: برخی از اعضای شورا حساسیت لازم را نسبت به بررسی و تصویب آن نداشته اند.
وی ادامه داد: شهرداری کارشناسان حقوقی دارد و همه مسائل شهرداری را رصد می کند چرا که باید از حق و حقوق 430 هزار نفر دفاع کنیم.
شهردار زنجان گفت: برای ارائه راهکار در اجرای طرح سبزه میدان از برگزاری هیچ جلسه حضوری، گفت و گو و مناظره ابایی نداریم.
ملائی یگانه اظهار کرد: درباره شیوه کار این طرح با شورای اسلامی به توافق رسیدیم و از میان گزینه های موجود با نظر شورا این پروژه را فاز بندی و پیمانکاری ادامه می دهیم.
وی برآورد اولیه برای اجرای طرح سبزه میدان را یک هزارو 500 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآورشد: در متن لایحه بودجه به مبلغ اشاره نشده است.
شهردار زنجان تاکید کرد: این اجازه را از شورای اسلامی شهر زنجان گرفتیم که حداکثر به میزان 25 درصد پرداخت نقدی و 75 درصد نیز پرداخت غیرنقدی با واگذاری زمین و زمین ها انجام شود.
ملائی یگانه افزود: زمان اجرای فاز اول این طرح را 30 ماه و سهم نقدی 20 درصد و سهم غیرنقدی طرح نیز 80 درصد تعیین شد.
شهردار زنجان با بیان اینکه در 80 درصد سهم غیرنقدی باید حدود 850 میلیارد ریال هم زمین مشخص و به عنوان اراضی واگذار و به مزایده گذاشته و برای این پروژه هزینه شود.
ملائی یگانه باتاکید بر اینکه این اراضی بدون معارض است، یادآورشد: حدود 800 تا 900 میلیارد ریال از اراضی شهرداری را باید برای هزینه به طرح سبزه میدان اختصاص دهیم.
شهردار زنجان اظهارکرد: پروژه سبزه میدان از نظر شهرداری با اولویت ترین پروژه ها و شهرداری برای اجرای آن مصمم است.
ملائی یگانه یادآورشد: همه شرایط برای اجرای این پروژه را آزمایش کردیم و تقسیم به سه تا چهار فاز و ایجاد اعتماد عمومی برای آن را نیز تجربه کردیم و در شهرهای دیگر نیز همین روش را برای اجرای پروژه ها پیاده می کنند.

** سه پروژه با اولویت در زنجان طی 6 ماه به بهره برداری برسد
یکی از اعضای شواری اسلامی شهر زنجان در ادامه این جلسه گفت: سه پروژه با اولویت و تمرکز بیشتری در شهر دنبال شوند و ظرف سه تا 6 ماهه اول سال به اتمام برسند و یا سرو سامان جدی به آنها داده شود.
سعید امیدی افزود: تکمیل بلوار ورودی منطقه پونک که به منظور ایجاد بستر مناسب برای تردد ساکنان این شهرک اقماری و حل مشکلات کسبه مستقر در این مسیر، باید هرچه سریع تر به سرانجام برسد.
وی به بلوار محیط بان به عنوان معبر ورودی شهر آرا و مهر آرا اشاره کرد و یادآورشد: طولانی شدن مراحل تکمیل آن، تردد روزمره ساکنان این منطقه را با چالش هایی مواجه کرده است.
این عضو شواری شهر زنجان بر تکمیل این بلوار در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: باید بلوار محیط بان تکمیل و منطقه ای پرخطر به لحاظ ترافیکی از شهر زنجان حذف شود.
امیدی به پروژه نیمه تمام بازگشایی خیابان زینبیه غربی اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر وضعیت ظاهری این معبر چهره و منظر نامناسبی به مرکز شهر داده و از سوی دیگر تردد روزانه شهروندان را با مشکلات جدی به وِیژه هنگام بارندگی مواجه ساخته است.
بودجه سال 96 شهرداری زنجان که قرار بود در جلسه علنی 28 اسفند سال 95 با حضور اعضای شورا و فرمانداری شهرستان زنجان تصویب شود، با حضور نیافتن 6 نفر از اعضای آن به سالجاری موکول شد.
7325/6085
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.