علی قره چلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پرنده که روز دوشنبه /هفتم فروردین جاری/ بر اثر برخورد با خودروهای عبوری از جاده، بی حال و بی حرکت بر زمین افتاده و قدرت پرواز را از دست داده بود توسط این شهروند علاقه مند به طبیعت مشاهده و به منظور تیمار و بهبود به منزل برده شد.
وی اظهارکرد: این پرنده که شرایط کامل پرواز و زیست در طبیعت را پیدا کرده بود روز گذشته توسط محیط بانان این اداره کل در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان رهاسازی شد تا به جمع همنوعان خود بپیوندد.
به گزارش ایرنا، اندازه جغد کوچک 21 سانتی‌ متر است و از جوندگان و خزندگان کوچک استفاده می کند و در طبیعت زنجان نیز به وفور یافت می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان های زنجان و طارم و با مساحت 122هزار و 618هکتار از سال 1375تحت حفاظت قرار گرفته است.
پوشش گیاهی منطقه شامل ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون و گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه های گیاهی آن است.
آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک،کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله، نیز از جمله جانوران این منطقه است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.