به گزارش ایرنا، شواری اسلامی شهر زنجان روز شنبه در جلسه علنی تصمیم بر تصویب بودجه 96 شهرداری این شهر را داشت که 6 نفر از اعضای آن غایب و هفت نفر نیز حاضر بودند که با این تعداد اعضا، جلسه رسمیت نیافت و تصویب بودجه به پنجم فروردین سال آینده موکول شد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت:حضور نیافتن پنج نفر از 6 عضو غایب این شوار هیچ عذری ندارد و باید بر اساس قوانین و مقرارت برخورد شود.
آراض ضیایی اظهارکرد: یک نفر از اعضا به صورت کتبی مرخصی دارند و مابقی غایبان بدون مرخصی در آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان در سال جاری حضور ندارند.
** تصویب نشدن بودجه 96 شهرداری بستن دست شهردار است
فرماندار شهرستان زنجان گفت: اعضایی که در جلسه علنی شوار برای تصویب بودجه 96 شهرداری زنجان حضور نیافتند و موجب تصویب نشدن آن شدند، وقتی بودجه تصویب نشد یعنی شورا دست شهردار را برای اجرای پروژه های سال آینده بست.
رسول بیات تاکید کرد: منتخبان مردم باید پایبند به اخلاق و مسئولیتی که قبول کرده اند باشند، متاسفانه در برخی از مواقع مسئولیتی که قبول می شود، پایبند به آن نیستند و این عین زیر پا گذاشتن حق مردم است.
وی شورا را پارلمان شهر بیان کرد و یادآورشد: عضوی که مسئولیت قبول می کند باید ظرفیت پذیرش مسئولیت را هم داشته باشد، این تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی است کسی که باید تا پایان در صحنه حضور یابد اگر چه نظر مخالفی داشته باشد.
فرماندار شهرستان زنجان غیبت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان را غیر قابل قبول دانست و گفت: گله مندم که بودجه 96 به دست فرماندار این شهرستان نرسیده در حالیکه که باید ابتدای اسفند انجام می شد.
بیات ادامه داد: کمیته تطبیق هم با تمام توان بررسی این بودجه را عاری از هر گونه انحراف و مشکل مورد بررسی قرار می دهد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: اعضایی که به صورت غیر عمد و یا عمدی موجب شدند تا بودجه 96 شهرداری به تصویب نرسد، در مقابل 500 هزار نفر زنجانی مسئول هستند، چرا که این مساله با هیچ توجیهی قابل قبول نیست و در این باره برخورد قانونی انجام می شود و از قانون خارج نمی شویم.
بیات متذکر شد: شهر زنجان مضحکه و مسخره کسی نیست و زیبنده این جلسه نیست که تعداد اعضای آن به حد نصاب نرسد، کسانی که حضور نیافتند و موجب تصویب نشدن بودجه 96 شهرداری زنجان شدند، سال آینده دست شهردار را بستند.
وی تاکید کرد: در مجموعه مدیریت شهرستان زنجان رعایت قوانین از مقوله های مهم در همه ابعاد است، به ویژه در آستانه انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم که هر دو انتخابات مقبولیت نظام جمهوری اسلامی از طریق انتخابات محسوب می شود.
فرمانداری شهرستان زنجان در تعصیلات نوروز دایر است و برای ثبت نام کنندگان شورای اسلامی شهر و روستا خدمات ارائه می دهد.
بیات با بیان اینکه نباید مدیریت انتخابات با مهندسی انتخابات اشتباه نشود، مدیریت انتخابات را آماده کردن فضایی دانست که مردم احساس آرامش و حضور حداکثری داشته باشند و کاندیداها نیز و طرفداران آنها اعم از جریانات سیاسی، احزاب و تشکل ها بتوانند افکار و اندیشه های خود را مطرح کنند.
وی تاکید کرد: امنیت سلامت و مشارکت حداکثری در انتخابات موضوعی مهم به شمار می رود.
بیات با بیان اینکه رای مردم حق الناس است، افزود: با تمام توان در رعایت آن تلاش می کنیم و با کسی تعارف نداریم و آنچه مربوط به حقوق عمومی مردم است در همه مراحل انتخابات رعایت می شود.
** تصویب نشدن بودجه 96، شهرداری زنجان را سال آینده با بحران جدی مواجه خواهد کرد
شهردار زنجان در ادامه افزود: تصویب نشدن بودجه 96 شهرداری را در شروع پروژه ها در سال آینده با بحران جدی مواجه خواهد کرد و عملیات عمرانی شهر زنجان متوقف خواهد شد.
حبیب الله ملایی یگانه گفت: پایان دی امسال ضوابط و مقررات شهرداری به شورای اسلامی این شهر تقدیم شد، با توجه به ایراداتی که به این لایحه بودجه گرفته شده بود با 2 بار مکاتبه اصلاحاتی را شهرداری در این لایحه انجام داده است.
وی ادامه داد: رد لایحه بودجه قانونی نبود چرا که در کل کشور اصلاح می شود و چیزی به نام رد لایحه بودجه وجود ندارد و باید اصلاح شود.
شهردار زنجان با بیان اینکه درباره بودجه 96 سه ماه کار کارشناسی در شهرداری انجام شده بود، اظهارکرد: بنا به دلایلی نامعلوم تصویب آن با به حد نصاب نرسیدن اعضای شواری اسلامی حاضر در جلسه به عقب افتاد که درخواست دارم با فوریت به تصویب برسد.
ملایی یگانه به لایحه بودجه سبزه میدان که بیش از 40 روز است در شورا معطل مانده اعتراض کرد و افزود: نامه ای نوشته و از اعضای شورا درخواست رسیدگی به این پروژه مهم و بزرگ را داشتیم، از سوی دیگر همه مراحل کار پروژه سبزه میدان و اسناد مناقصه را به شورا منعکس کرده بودیم، اما با این روند به لحاظ قانونی به مشکل برخورد خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: ضمانت نامه و سپرده ای که از پیمانکار برای شرکت در مناقصه اخذ شده دارای مهلت قانونی است پیمانکار پیشنهاد دهنده ممکن است هر بحثی را مطرح کند.
شهردار زنجان گفت: در بودجه و اصلاح متنی که به اعضای شورا تقدیم شد مبلغی پیش بینی کرده بودیم که از بودجه 95 به پروژه سبزه میدان به عنوان پیش پرداخت تزریق کنیم که عملیاتی نشد و از طرفی به درخواستی که برای فوریت این موضوع داده شده بود، ترتیب اثر داده نشد.
ملایی یگانه تاکید کرد: انتظار داشتیم امروز /28 اسفند/ که آخرین روز و آخرین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان در سال 95 است، بودجه 96 شهرداری زنجان مورد بررسی و تصویب قرار می گرفت.
شهردار زنجان از فرماندار شهرستان زنجان و اعضای شورای اسلامی این شهر درخواست رسیدگی ویژه به این موضوع کرد و افزود: هرچند که رد لایحه بودجه را قانونی نمی دانستیم اما به موقع اهدا شد.
شورای اسلامی شهر زنجان 13 عضو دارد که از این تعداد هفت نفر' سعید خدادادی، سعید امیدی، رزاق محمدی، محمد محمدی، آراض ضیایی، فریدون اصفهانیان و فخرالدین رستمی' حاضر و 6 نفر غایب بودند.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.