اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه موضوع اشتغال و ایجاد رونق اقتصادی 2 کار عمده ای است که به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است، افزود: در این راستا، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شد.
وی ادامه داد: به دلیل آنچه در گذشته بر سر صنعت بیمار ما آمده بود، بخش تولید در حوزه های صنعت و معدن و کشاورزی، هم در خصوص سرمایه در گردش و هم در تکمیل طرح های نیمه تمام در دست اقدام و تامین ماشین آلات مورد نیاز تولید دچار مشکل بودند.
دروش امیری با بیان اینکه در مجموع 985 پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی و رسیدگی گرفته است، افزود: 524 مصوبه در این کارگروه و کمیته های آن زیرمجموعه داشتیم که از این تعداد 421 مصوبه به مرحله اجرا رسیده و نتیجه بخش بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه حل و فصل مشکلات و رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی استان، 6 هزار و 300 شغل متزلزل، در سطح واحدها صیانت شدند.
استاندار زنجان از ایجاد چهار هزار و 30 شغل طی سال جاری در نتیجه اجرای طرح رونق اقتصادی و فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان خبر داد و گفت: براساس آخرین گزارش اداره کل تامین اجتماعی استان، 2 هزار نیروی کار نیز در مرحله عقد قرار داد با کارفرما قرار دارند.
درویش امیری ادامه داد: در سال 92 تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در استان زنجان 83 هزار و 413 نفر بود که این رقم در پایان بهمن سال جاری به 108 هزار و 280 نفر رسیده است و این در حالی است که در امسال حدود یک هزار نفر نیز در بخش کارگری استان بازنشسته شدند.
وی به فعالیت های انجام گرفته در حوزه جذب سرمایه گذاری ها به استان اشاره کرد و گفت: میزان حجم سرمایه گذاری خارجی از سال 86 تا پایان سال 92 در زنجان، 154 میلیون دلار بود در حالی که از سال 93 تا پایان بهمن سال جاری، 385 میلیون دلار جذب سرمایه خارجی به استان داشتیم و علاوه بر این رقم شرکت پانچ بلژیک نیز برای راه اندازی واحد تولیدی گیربکس اتوماتیک در زنجان ،30 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.