به گزارش ایرنا، حسین جعفری در جلسه روز چهارشنبه حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی زنجان،با بیان اینکه 211 فقره پرونده با موضوع تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان زنجان تشکیل شده است، افزود: تعداد 65 فقره از این پرونده ها برای صدور حکم و تعیین تکلیف نهایی به دادسرای زنجان ارجاع شده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تبیین اهمیت حفظ منابع طبیعی برای کشور، تاکید کرد: همراهی مردم با تعامل روزافزونی که در این موضوع مهم دارند، در حفظ این منابع نقش تاثیرگذاری ایفا می کنند.
جعفری از تعرض همیشگی عده ای سودجو به منابع طبیعی خبر داد و گفت: در این راستا نزدیک 300 نفر را به عنوان متهم به این سازمان احضار کرده و برای بیش از 200 نفر از آنها پرونده تشکیل شده است.
وی با اشاره به ضرورت حدنگاری تمامی اراضی زیرمجموعه این سازمان، خاطرنشان کرد: حدنگاری (کاداستر) از اراضی ملی با همکاری نظام مهندسی نقشه ‌برداری استان آغاز شده و در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: حدنگاری علاوه بر مزیت هایی که دارد، سبب می شود تا تداخلات اراضی ملی و مستثنیات منابع طبیعی رفع شود و در آینده با مشکلات جدیدی برخورد نکنیم.
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در ادامه اظهار کرد: تعدادی سودجو در طارم اقدام به قطع درختان کرده و باعث افزایش چشمگیر قاچاق چوب در این شهرستان شده اند.
خلیل آقاجانلو با اشاره به اهمیت یگان حفاظت از محیط زیست، گفت: برای برخورد مناسب با متخلفان، این یگان نیاز به تقویت دارد، چرا که برای هر 70 هزار هکتار یک نفر جنگل بان داریم.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در سایر کشورها به طور استاندارد، برای هر 10 هزار هکتار جنگل، یک نفر جنگل بانی می کند.
آقاجانلو خاطرنشان کرد: گشت های کشیک نورزی این اداره کل از 28 اسفند امسال آغاز به کار خواهند کرد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.