سرهنگ علی آزادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در 11 ماهه امسال تعداد نفرات نزاع و درگیری به بیش از 14 هزار نفر رسید که این رقم کمی نیست و نیاز است آستانه تحمل در افراد بیشتر شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی نزاع ها منجر به فوت و قتل می شود بهتر است با پیشه کردن صبر و حوصله، خشم و خشونت را کنترل کرد تا ندامت و پشیمانی به بار نیاید.
آزادی به وقوع جرایم مختلف در سطح استان زنجان اشاره کرد و افزود: امسال 59 درصد جرایم رخ داده مربوط به شهرستان زنجان، 20 درصد به شهرستان ابهر، 8 درصد به شهرستان خدابنده و یک درصد نیز به شهرستان ماهنشان مربوط می شود و در سایر شهرستان ها نیز 2 تا 5 درصد جرایم را به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به اینکه تعداد سرقت های خرد تا حدودی افزایش یافته است تصریح کرد: سرقت مهم همچون سرقت منزل، خودرو و مغازه که درمجموع یک هزار و 300 مورد بوده نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته که 87 درصد آنها کشف شده است.
آزادی با بیان اینکه اغلب سرقتهای خرد توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد، گفت: این تعداد در مقایسه با پارسال هفت درصد افزایش نشان می دهد که 64 مورد آن توسط پلیس کشف شده است و اغلب سارقان نیز غیربومی بودند.
وی به برخورد پلیس با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون قریب 332 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد که میزان کشفیات نسبت به پارسال 34 درصد افزایش نشان می دهد که در این رابطه پنج باند مهم متلاشی، 633 خودرو توقیف و 980 نفر نیز دستگیر شدند.
آزادی با تاکید براینکه باید به تولید و اشتغال در سطح جامعه کمک کرد اظهار داشت: مردم باید با خرید نکرده کالای قاچاق، پلیس و دستگاه های ذیربط را در برخورد با قاچاقچیان کالا یاری دهند چراکه مبارزه هدفمند با این معضل می توان سطح تولید و اشتغال را ارتقا داد.
وی به میزان کشفیات موادمخدر در طی سالجاری اشاره و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 60 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس زنجان کشف و ضبط شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته یک درصد افزایش دارد و در این رابطه 22 باند متلاشی و 207 نفر دستگیر شدند.
فرماندهی انتظامی استان زنجان به کشفیات مواد محترقه اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 800 هزار عدد انواع مواد محترقه توسط پلیس در سطح این استان کشف و ضبط شد و این نشان می دهد که نیروی انتظامی در برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد آتش زا و محترقه بسیار جدی است.
آزادی با بیان اینکه پلیس به شدت با هنجارشکنان و افرادی که امنیت و آرامش مردم را در چهارشنبه آخرسال برهم بزنند برخورد خواهد کرد افزود: از مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان انتظار می رود به خاطر شادی های کاذب و زودگذر، سلامت خود را به خطر نیندازند.
وی تصریح کرد: پلیس برای نظم و امنیت و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز با تمام توان در پای کار خواهد بود تا حادثه تلخ و ناگوار شهروندان و مسافران نوروزی را تهدید نکند.
آزادی افزود: برای کاهش تصادفات جاده ای نیز پلیس طرح ترافیکی نوروزی را از 25 اسفند جاری تا 15 فروردین سال 96 اجرا خواهد کرد و برای رصد و کنترل مسیرهای ارتباطی زنجان قریب 80 تیم در جاده ها استقرار خواهند داشت و با موارد حادثه ساز نیز به شدت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهند کرد.
وی یادآور شد: در سال 88 تعداد کشته های ناشی از تصادفات جاده ای زنجان 419 نفر بود که این رقم در سال های 89، 90، 91 و 92 به ترتیب 403، 350، 317 تن بود و در 11 ماهه سال 93 نیز تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای این استان 294 نفر بود که امسال به 227 نفر رسید.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.