اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: توافق سه جانبه ای میان سرمایه گذاران چینی، استان و رابط میان آنها برای راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی چینی ها انجام شده است.
وی یادآورشد: برای آغاز عملیات اجرایی و اجرای سایر پروژه های مد نظر سرمایه گذاران چینی مدت زمان مشخصی تعیین شده تا در آن مدت، اقدامات لازم را انجام دهند.
درویش امیری تاکید کرد: در صورتی که در این مدت سرمایه گذاران چینی موفق به اجرای برنامه ها نشوند، همه امکانات و امتیازهای صادر شده لغو می شود و در اختیار دیگران قرار می گیرد.
استاندار زنجان گفت: با سرمایه گذاران ترکیه ای برای راه اندازی شهرک صنعتی ترک ها در این استان مذاکره و پیگیری های لازم در جریان است.
وی خاطرنشان کرد: مهم این است که شهرک صنعتی تخصصی سرمایه گذاران یک کشور خارجی در این استان راه اندازی شود و اولویتی در خصوص استقرار کشوری خاص مدنظر نیست.
درویش امیری به توقف پروژه کشت و صنعت خدابنده با وجود آغاز عملیات اجرایی در اردیبهشت امسال اشاره کرد و ادامه داد: تا سه ماه قبل مسیر برای آغاز فعالیت این شرکت هموار نشده بود که با پیگیری های لازم این موانع برطرف شد.
استاندار زنجان گفت: شکل گیری و فعالیت شرکت کشت و توسعه خدابنده علاوه بر آنکه برای توسعه منطقه موثر است، نقش بسزایی در بهبود تولید دامی این استان دارد.
عملیات اجرایی واحد پرورش گاو پنج هزار راسی کشت و صنعت خدابنده، اردیبهشت امسال با حضور وزیر کشاورزی در شهرستان خدابنده آغاز شد.
وی به موضوع کاهش میزان افزایش مالیات سال 96 نسبت به سال 95 اشاره و اضافه کرد: مسئولان استان برای افزایش میزان این رقم برای سال آتی، میزان 15.7 درصد را پیش بینی کرده بودند که این رقم در لایحه بودجه سال 96 به 28 درصد رسید.
درویش امیری تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده در مجلس و دولت، این رقم در نهایت به 9 درصد کاهش یافت.
استاندار زنجان گفت: از مجموع درآمد 6 هزار و 900 میلیارد ریالی پیش بینی و مصوب شده برای امسال، تا پایان بهمن 93 درصد محقق شده است.
وی ابراز کرد: فقط 53 درصد کل درآمد این استان از محل دریافت مالیات های مستقیم و غیرمستقیم تامین می شود و مابقی محل درآمدی دیگری دارد.
درویش امیری افزود: از مجموع 53 درصد درآمد استان از محل دریافت مالیات، 27 درصد مربوط به مالیات مشاغل دولتی و مابقی مربوط به مشاغل صنوف و واحدهای تولیدی است.
استاندار زنجان به برنامه ریزی های انجام شده در فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور اشاره کرد و خواستار تعیین برش استانی از این برنامه ها و ارائه گزارش مدیران و مسئولان مربوطه شد.
وی یادآورشد: در بودجه سال 96 سهم خوبی برای توسعه راه های روستایی، تاسیس مجتمع های آبرسانی و انتقال گاز به روستاها پیش بینی شده است که مسئولان به ویژه در حوزه آبرسانی، باید برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.
درویش امیری اظهار کرد: ساماندهی آب کشاورزی و توجه به بهسازی روستاها از موارد مورد تاکید دولت در بودجه سال 96 محسوب می شود.
استاندار زنجان از کاهش مجوزهای ترک تشریفات صادر شده برای پیمانکاران در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 90، استان 60 مجوز ترک تشریفات صادر کرده بود که این تعداد در سال جاری به هفت مورد رسید تا فضای رقابتی سالمی میان پیمانکاران و زمینه کاهش هزینه های اجرای کار ایجاد شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.